آخرین اطلاعات از فاجعه سرخ در مازندران

سوختن پاییزی جنگل‌های مازندران در شعله‌های آتش

جنگل‌های آمل، نور و نکا همچنان در آتش می‌سوزند و تلاش برای خاموش کردن آتش ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ خورشیدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری گفت:: جلوی پیشروی آتش در جنگل‌های منطقه امامزاده عبداله امل گرفته شده و تلاش برای مهار کامل آتش سوزی ادامه دارد و برای این کار از دیروز درخواست هلیکوپتر شده است.

وی افزود: در منطقه رودبارک نور به علت شیب زیاد منطقه، مهار آتش به سختی انجام می‌شود و نیرو‌های امدادی برای رسیدن به محل آتش سوزی باید حدود یک ساعت پیاده روی داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران -منطقه ساری گفت: در جنگل‌های منطقه لیمون ده نکا، آتش دوباره شعله ور شده و نیرو‌های یگان حفاظت و مردمی مشغول اطفا حریق هستند.

خورشیدی افزود: آتش سوزی منطقه بائوسر بابل تا ساعت ۴ صبح امروز با تلاش امدادگران، مهار شد.

آماده باش نیرو‌های امدادی  برای اطفای حریق احتمالی در منابع طبیعی  منطقه نوشهر

سرهنگ عسکری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – منطقه نوشهر نیز گفت: خوشبختانه در حوزه استحفاظی غرب استان؛ هیج مورد آتش سوزی مشاهده نشده و در صورت آتش سوزی، نیرو‌های امدادی آماده اطفا حریق هستند.

سرهنگ خورشیدی از گردشگران، دامداران و شکارچیان خواست: موارد ایمنی را در مناطق جنگلی رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی، با شماره گیری تلفن ۱۵۰۴ موضوع را به این یگان اطلاع داده تا نیرو‌های مربوطه در سریعترین زمان برای خاموش کردن آتش سوزی و برخورد احتمالی با افرادی که به جنگل‌ها آسیب می‌زنند (قاچاقچیان چوب، زمین خواران و ...) اعزام شوند.

جنگل های آمل و نکا در انتظار  اعزام بالگرد آتش نشان 

عسگری پور بخشدار امام زاده عبدالله آمل نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هکتار از جنگل‌های آمل با درختان کم یاب از نوع راش و ممرز در شعله‌های آتش سوخته است.

کوهستانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت: با وجود اینکه آتش سوزی در جنگل‌های آمل و نور برای دومین روز متوالی ادامه دارد هنوز به درخواست ما برای اعزام بالگرد به منطقه؛ پاسخی داده نشده است.

محمد محمدیان بخشدار هزرارجریب نکا از شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌های لیمونده نکا خبر داد و گفت: شب گذشته با تلاش‌های مختلف منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی اقدام به مهار کامل آتش شد، اما شبانگاه دوباره این آتش نهفته شعله‌ور شد.

وی افزود: با توجه به اعلام پایان عملیات اطفای کامل در شب گذشته زمین خشک، وزش باد و جنگل‌های متراکم منطقه موجب شد تا دوباره شاهد شعله‌ور شدن آتش باشیم.

بخشدار هزرارجریب نکا خواستار کمک مردم برای مهار کامل این آتش‌سوزی شد و تاکید کرد: این آتش‌سوزی سطح وسیعی از جنگل‌های منطقه لیمونده را طعمه حریق کرده و خسارت‌های زیادی را به اکوسیستم جنگلی منطقه وارد کرده است.

محمدیان افزود: با توجه به اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و جنگلی در معرض خطر هستند از صبح امروز نیرو‌های سپاه، بسیج و هلال احمر به منطقه اعزام شدند تا با همراهی منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی تلاش شود.

وی گفت: با توجه صعب‌العبور بودن منطقه جنگلی لیمونده نکا از مرکز استان تقاضای یک فروند بالگرد اطفای حریق شد که امیدواریم با اعزام این بالگرد، مشکلات ناشی از آتش‌سوزی منطقه برطرف شود.

وی افزود: با آتش‌سوزی روز گذشته در همین منطقه، بیش از پنج هکتار از مناطق جنگلی ما و درختانی از گونه‌های راش و ممرز و همچنین بوته‌های مختلف وحشی در آتش سوخت.

انتهای پیام/آ

جنگل‌های مازندران همچنان در شعله‌های آتش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.