بازدید فرماندار خوسف از منطقه عشایری جنگل نخاب+تصاویر

فرماندار شهرستان خوسف روز گذشته از منطقه عشایری جنگل نخاب این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات عشایر قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛فرماندار شهرستان خوسف به همراه مدیر کل منابع طبیعی خراسان جنوبی و همچنین چند تن از سایر مسئولان شهرستانی روز گذشته از منطقه  عشایری جنگل نخاب این شهرستان  بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان مشکلات عشایر قرار گرفتند.

محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت:میزان 10 هکتار از اراضی شهرستان خوسف به صورت سنتی با همکاری عشایر و بومیان منطقه توسط تعداد 250 نفر شتر بذرپاشی شد.

وی افزود:این اقدام در راستای احیای سنت های قدیمی و تأمین علوفه دام انجام شده است.

محمد شفیعی گفت:در روز جاری 200 کیلوگرم بذر تاغ،آتریپکس،عجوه،رمس،اسکنبیل ، اشنان و درمنه در اراضی بیابانی شهرستان بذرپاشی شد.

فرماندار خوسف ضمن اشاره به بذرپاشی های روز جاری افزود:طی چند ماه آینده نیز بر اساس دانش بومی کار بذرپاشی چندین نوبت دیگر نیز تکرار خواهد شد و با اولین بارندگی شاهد رویش این علوفه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به این که شهرستان خوسف با دارا بودن حدود 15 هزار نفر شتر پتانسیل خوبی برای پرورش این دام دارد،گفت:با راه اندازی کشتارگاه دام و کارخانه فرآوری شیر شتر چرخه تولید این دام در شهرستان تکمیل و سود و فایده پرورش آن عاید دامداران شهرستان خواهد شد.

محمد شفیعی افزود:از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ظرفیت بسیار خوبی در راستای کمک به مناطق عشایری در نظر گرفته شده که در سال جاری نیز از این محل، نسبت به خرید تانکر آب شرب،ایجاد حمام و سرویس بهداشتی و مرمت و احیای قنوات کمک بسیار خوبی به این مناطق شده است.

فرماندار خوسف 11 درصد جمعیت شهرستان خوسف را عنوان کرد و اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 200 مترمکعب آب شرب برای عشایر حمل شده است.

بازدید فرماندار خوسف از منطقه عشایری جنگل نخاب+تصاویر

بازدید فرماندار خوسف از منطقه عشایری جنگل نخاب+تصاویر

بازدید فرماندار خوسف از منطقه عشایری جنگل نخاب+تصاویر

انتهای پیام/غ

خوسف پتانسیل خوبی جهت پرورش شتر دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار