آمادگی مهران برای پذیرش زائران حسینی (ع) مرز خسروی

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: مرز مهران، آماده پذيرش زائران مرز خسروی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ جمالی  اعلام کرد: بحمدالله شرايط مهران امسال نسبت به سال گذشته بسيار مطلوب تر  است که بخشی از آن مربوط به دستگاه دولتی و نهادهای نظامی، انتظامی و مرزبانی است و بخشی ديگر نیز به کشور عراق مربوط می شود.

وی افزود: با همکاری و تعامل خوبی که بين کشور ايران و عراق  برقرار  است اميدواريم اربعين را بدون هيچگونه مشکلی به  پايان برسانيم و زائران به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد: در حال حاضر در حال رايزنی با ساير مقامات عراق برای بازگشايی مرز خسروی هستيم، اگر این امر میسر نشد، زير ساخت مرز مهران آماده پذيرش زائران از این مرز است.

"جمالی" خاطرنشان کرد: نيروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی و مقامات کشوری و محلی پای کار و با جديت و بدون هیچگونه مشکلی در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به حجم جمعيت زائران، موضوع راهپیمایی عظیم اربعین، بين المللی شده و هرچه جلوتر می رويم گسترده تر نیز می شود بنابراین دو کشور ايران و عراق بايد هماهنگ تر از گذشته باشند چرا که اربعين يک برکت است و بايد از آن استفاده کنيم.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پايان گفت: بارها به زائران اطلاع رسانی کرده ايم هيچ کس بدون ويزا از مرز خارج نشود و پلیس با جديت رواديد را کنترل می کنند.

در ادامه اين ديدار ديپلماتيک، سرلشکر "عميد سامي" ضمن عرض تسليت ايام اربعين به امام خامنه ای رهبر معظم ايران و همچنين آيت الله سيستاني مرجع تقليد عراق، اظهارداشت: ما در پايانه مرزي زرباطيه آماده خدمت گزاری به زائران هستيم از استاندار، مسئولان پايانه و نيروهای نظامی ايرانی به خاطر همکاری خوبی که در مراسم اربعين دارند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: همچنین از نظاميان ايرانی که بيشترين همکاری و هماهنگی را با ما برای بهتر برگزار شدن این مراسم، داشته اند و کنترل و بازرسی ها را با دقت انجام داده اند، به ویژه قدردانی می کنم.

 انتهای پیام/ع

مهران آماده پذیرایی از زوار مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.