خانم‌ها بخوانند؛

خانم‌های باردار در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنند

علاوه بر آنکه خانم‌های باردار باید برای سلامتی خود مواد غذایی مناسبی را مصرف کنند باید به این نکته هم توجه داشته باشند که از خوردن بسیاری از مواد غذایی هم باید بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد، مهم ترین مسائل بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد، علاوه بر آنکه خانم های باردار باید برای سلامتی خود مواد غذایی مناسبی را مصرف کنند باید به این نکته هم توجه داشته باشند که از خوردن بسیاری از مواد غذایی برای سالم نگه داشتن جنین خود باید بپرهیزند.در اینجا به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که خانم های باردار باید از خوردن آنها اجتناب کنند.

کافئین خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد

مصرف مقدار زیاد کافئین در روز چه از طریق قهوه، چای، شکلات یا نوشابه‌های انرژی زا  در طول دوران بارداری با خطر سقط جنین همراه است؛ خوب است که در این دوران از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید، به ویژه در سه ماهه اول بارداری که خطر سقط جنین بیشتر است.

پنیر نرم نخورید

بهتر است از مصرف پنیر‌هایی مثل پنیر فتا، پنیر بز و سایر پنیر‌های نرم خودداری کنید. چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند، باکتری که می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود، پنیر‌های نرم مانند پنیر‌های چدار و پارمزان به این علت که ممکن است باکتری هایشان به صورت کامل کشته نشده باشند خطرناک هستند و  چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری‌های مربوط به مواد غذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

خانم‌های باردار این مواد غذایی را مصرف نکنند

 گوشت را بجوشانید

موقع خرید گوشت باید دقت بسیار کنید. خرید محصولات فریز شده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند. به همین دلیل، گوشت‌ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری‌های آن کشته شود و موقع پخت حتماً انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید؛ این گوشت‌ها ممکن است آلوده به تاکسوپلاسما باشند؛ انگلی است که موجب یک نوع عفونت می‌شود و با اینکه نادر است، اما ممکن است موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد یا یک مشکل حاد برای سلامتی شود.

مصرف گلپر، دارچین و زرشک در سه ماه اول بارداری ممنوع!

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص سه ماهه اول جایز نیست، زیرا باعث سقط جنین می‌شود.  همچنین زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده‌های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری کنند. چرا که می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود. علاوه بر دارچین و گلپر  زرشک هم جز مواد خوراکی است که برای جنین بسیار خطرناک است  و خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.  علاوه بر آنها گیاهانی مانند جعفری، ، غوره، ، افسنطین، پونه معطر، فلوس، کدو تلخ، مارچوبه، زیره، دارچین. در سه ماهه بارداری زعفران و نخورید. مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذا‌های خود از زعفران استفاده کنند و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکانشان را به دنبال داشته و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.

خانم‌های باردار این مواد غذایی را مصرف نکنند

از مصرف بادام زمینی در دوران شیردهی بپرهیزید

بادام زمینی اگر در یک خانواده اعم از مادر، کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه‌ حساسیت به بادام زمینی دارند یا تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی‌ها را دارند، برای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام زمینی بهتر است مادر از مصرف بادام زمینی و محصولات حاوی بادام زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.

 

خانم‌های باردار این مواد غذایی را مصرف نکنند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
مصرف زعفران ب میزان معمول هیچ خطری نداره..