عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: توسعه پایدار زمانی در کشور محقق می‌شود که جلوی فرار مغزها گرفته شود و مهاجرت روستا به شهر معکوس و آسیب‌های اجتماعی شود.

رهامی در کنگره حزب آزادی:توسعه پایدار بدون وجود اهداف شکل نمی‌گیردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام محسن رهامی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی سخنانی در سومین کنگره جبهه آزادی که عصر امروز در کانون توحید برگزار شد، اظهار کرد: توسعه پایدار یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است و از وظایف احزاب فراهم نمودن این توسعه می‌باشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه مسابقه توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مسابقه‌ای جدی در عصر حاضر است، بیان کرد: کشورهایی که به ابعاد توسعه توجه نکنند و اسباب آن را فراهم نکنند عقب خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم تحقق توسعه پایدار منابع انسانی، علمی و مالی کشورهای کم توسعه به سمت‌ کشورهای توسعه یافته جریان خواهد یافت، گفت: مهاجرت نخبگان و نیروی انسانی به کشورهای دیگر،علم را به کشورهای توسعه‌یافته سوق خواهد داد.

رهامی گفت: خاورمیانه به همین علت در بحران بیکاری، فساد اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق و اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیان کرد:  یکی از مأموریت‌های اساسی احزاب توسعه پایدار است که هرگاه احزاب در توسعه پایدار پیش قدم می‌شوند کشورها نمره  بیشتری در توسعه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون وجود احزاب قادر به توسعه پایدار و دموکراسی نخواهد بود، افزود: برگزاری چند انتخابات نشان از دموکراسی نیست بلکه چگونگی انتخاب و تأثیر کم رنگ نهادهای قدرت می‌تواند کشور را به سمت دموکراسی ببرد.

رهامی گفت: توسعه پایدار زمانی در کشور محقق می‌شود که جلوی فرار مغزها گرفته شود و مهاجرت روستا به شهر معکوس و آسیب‌های اجتماعی شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه گسل‌های اجتماعی می‌تواند به جامعه ایران آسیب بزند، بیان کرد: حل این گسل صرفا به دست احزاب است و احزاب می‌توانند در این زمینه برنامه داده و برای حل گسل‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیرو تربیت کند.

وی گفت: با برداشت از منابع خدادادی، ارزان فروشی و دلالی نمی‌شود کشور را اداره کرد بلکه کشور باید از طریق مالیات‌های صحیح، تولیدات و سود حاصل از محصولات اداره شود.

انتهای پیام /

سومین کنگره جبهه آزادی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار