وزیر خارجه پاکستان:

بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان در مجلس سنای این کشور تاکید کرد که آمریکا در افغانستان شکست خورده است و بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد.

بحران افغانستان راه حل نظامی نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه پاکستان در مجلس سنای این کشور تاکید کرد که آمریکا در افغانستان شکست خورده است و بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد.

نمایندگان مجلس سنای پاکستان نیز حملات  پهپادهای آمریکایی به پاکستان را محکوم و تاکید کردند با هر نوع عملیات واشنگتن در خاک کشورشان مخالف هستند.

نمایندگان مجلس سنا پاکستان آمریکا را بزرگترین دشمن منطقه برشمردند و تصریح کردند که واشنگتن از تروریست ها برای پیشبرد سیاست هایش استفاده می کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 21 اوت در اعلام راهبرد جدید کاخ سفید در قبال جنوب آسیا، به پاکستان اشاره و تاکید کرد واشنگتن دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد پاکستان از تروریست‌ها حمایت می‌کند. این اظهارات ترامپ باعث ناخرسندی مسئولان پاکستان شده است.

در حال حاضر 13 هزار نظامی خارجی از جمله ده هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

آمریکا و متحدانش در سال 1380 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش برد اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار