لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باغملک گفت: ما در آموزش و پرورش مشکلات زیادی داریم که مهم ترین آن ها کمبود فضای آموزشی می باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،خداد کردی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان باغملک بیان داشت: ما در آموزش و پرورش مشکلات زیادی داریم که مهم ترین آن ها کمبود فضای آموزشی می باشد  چه در خود شهر و چه در اطراف شهر که در حال حاضر یکی از مدارس اطراف شهر باید تعطیل شود که  به دلیل پاره ای از مشکلات و دانش آموزان این آموزشگاه برای ادامه تحصیل باید با سرویس به شهر منتقل شوند.

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

وی گفت: 50 آموزشگاه در شهرستان است که در حال نوسازی اند و  9 تا از آن خیر ساز و افتتاح خواهد شد.در خصوص وسایل آزمایشگاهی کامل و مجهز نیستیم و یا تجهیزات غیر استاندارد است.

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

کردی گریزی به هوشمند سازی مدارس زد و بیان کرد: باید 50 در صد مدارس شهرستان هوشمند باشد اما در باغملک این امر کمتر از 12 در صد بوده .

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باغملک  افزود: خوشبختانه خیران از بحث مشکلات آموزش و پرورش غافل نشدند و قول مساعدت در زمینه تجهیز میز و نیمکت به ما داده اند اما در بخش نیروی انسانی 230 نفر کمبود داریم که با صحبت های انجام شده با دانشگاه فرهنگیان قول همکاری در این زمینه به ما داده شد.

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

وی گفت:در بحث سرانه دانش آموزی نیز با مشکلاتی روبه رو هستیم به عنوان مثال پول آب و برق و تلفن مدرسه از سال 91 تا حالا پرداخت نشده چندین بار قطع شده که با مساعدت استاندارخوزستان برطرف شد اما طبق مصوبه دولت در سال 91 باید قبوض مدارس رایگان باشد اما کما کان در این زمینه مشکل داریم.در خصوص وسایل گرمایشی بعضی استاندارد ندارند اما با کمک های شورای آموزش پرورش و ادارات برخی از مدارس تجهیز و نوسازی در برخی مناطق لباس برای دانش آموزان تهیه شده حتی کمک مالی انجام گرفت.

 

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

کردی اشاره ای به دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند داشت و افزود:  با تلاش های زیاد عمده آن ها به تحصیل بازگشتند دلایل ترک تحصیل یک فقر مال و دیگری مشکلات فرهنگی می باشد به ویژه برای دختران این مورد در شهرستان زیاد پیش آمده که خانواده ها اغلب برای تحصیل پسران هزینه می کنند .

 

لزوم همکاری ادارات با آموزش پرورش

وی گفت: عمده تقاضای ما این است که ادارات قانون 5 در صد درآمد را به آموزش و پرورش دهند و استاندار خوزستان نیز دستور داد15 در از سرانه فرمانداران بخشداران و دهیاران به آموزش و پرورش تعلق گیرد و همچنین از خیرین درخواست دارم بحث تعلیم و تربیت را در زمره کاره ای خود قرار دهند و حضور بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

ضرورت افزایش فضای آموزشی در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.