آغاز بکار پنجمین جشنواره انار اشرف در بهشهر

پنجمین جشنواره انار اشرف امروز پنج شنبه ۱۱ آبان بمدت ۳ روز در بهشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پنجمین جشنواره انار اشرف در بهشهر گفت: جشنواره انار فرصتی برای آشنایی با مشکلات تولید و صادرات این محصول ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تولید انار در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است، افزود: برای تولید و توسعه باغ‌های انار در منطقه باید سرمایه گذاری و به استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک میلیون و صد هزارتن تولید انار داریم در حالیکه تنها یک درصد آن صادر می‌شود.

شاعری افزود: تولیدات باغی باید صادرات محور باشد و لازم است نگاه ویژه‌ای به این مقوله شود.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید به انار همچون سیب و مرکبات توجه کند و واحد‌های صنعتی را برای فرآوری آن ایجاد کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون برنامه ریزی نمی‌توان به صادرات محصولات کشاورزی چشم داشت.

وی گفت: برای ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از اعتبارات اشتغالزایی روستایی استفاده خواهد شد.

شاعری افزود: پرداخت مشوق صادراتی برای صادرات مرکبات و کیوی مورد پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های مرتبط قرار گیرد.

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر نیز گفت: پنجمین جشنواره انار اشرف روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هوتو در شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۸۰۰ هکتار باغات انار بارور و بیش از ۵۰ هکتار نهال انار پرورش داده شده است، افزود: در سه سال اخیر ۳۰۰ هکتار به انارستان‌های شهرستان بهشهر اضافه شد.

وی گفت: افزایش سطح زیرکشت انارستان‌های این شهرستان سبب ایجاد اشتغال به‌صورت مقطعی برای بهره‌برداران شده است.

خلیل حقیقی با بیان اینکه برند سازی انار اشرف در کشور مهمترین هدف جشنواره است، افزود: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عرضه انار تازه، رب انار، نان و غذا‌های محلی نیز برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر برگزاری این جشنواره را به‌عنوان یک جشنواره فرهنگی برای شناساندن آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم منطقه عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جذب گردشگر است تا با استفاده از سرمایه فرهنگی و هنری این جشنواره به توسعه حوزه گردشگری و اشتغال منطقه کمک شود.

وی گفت: جشنواره انار اشرف با عنوان مهارت سنتی تهیه رب انار اشرف البلاد (بهشهر) با کد ثبت ۱۳۷۲ در ۲۲ بهمن ۹۵ از سوی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ثبت شد.

شهرستان بهشهر با دارا بودن حدود ۲۰ نوع انار مازندران، دارای بیشترین انواع درختان است که انار ترش، شیرین، شکر و ملس از معروف‌ترین است و از ۱۳ هزار هکتار انارستان این شهرستان، ۱۲ هزار هکتار انار ترش ارگانیک در شبه‌جزیره میانکاله به‌صورت خودرو می‌روید.

انتهای پیام/آ

جشنواره یاقوت سرخ در بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار