مدیرکل شیلات استان کرمانشاه؛÷

ظرفیت تولید آبزیان استان می تواند به 33 هزار تن برسد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در صورت اجرای کامل سامانه گرمسیری، تا پایان برنامه ششم توسعه تولید شیلات استان به 60 هزارتن در سال خواهد رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید فرزاد افضلی  مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت:  سال گذشته بیش از 16 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد این میزان محصولات در قالب 479 مزرعه پرورش ماهی در استان تولید شده است.

وی  پیش بینی کرد: امسال میزان تولید محصولات شیلاتی استان به 19 هزار تن برسد که برای این منظور نزدیک به 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است و برای هزار نفر شغل ایجاد خواهد شدو  این پتانسیل وجود دارد که تا پایان برنامه ششم میزان تولید آبزیان استان به 33 هزار تن برسد و اگر سامانه گرمسیری نیز به طور کامل اجرا شود می‌توانیم این رقم را به 60 هزار تن هم برسانیم.

وی یادآوری کرد: به علاوه هم اکنون 2600 نفر در استان در حوزه تولید آبزیان فعالیت دارند که پیش بینی می‌شود این عدد نیز تا پایان برنامه ششم توسعه به پنج هزار نفر برسد.

 

مدیرکل شیلات استان در ادامه از سرانه 8.5 کیلوگرمی مصرف ماهی در استان هم یاد کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سرانه مصرف ماهی استان تا پایان سال به 9 کیلوگرم برسد.

 

انتهای پیام/ز

امسال میزان تولید محصولات شیلاتی استان به 19 هزار تن  می رسد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار