حفره‌ای جدید در بزرگترین هرم مصر کشف شد+ تصاویر

کشف استثنایی باستان شناسان موفق به شناسایی راهرویی مخفی و اسرارآمیز در عمق هرم بزرگ مصر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  باستان شناسان سرانجام پس از حدس و گمان‌های فراوان درمورد وجود یک فضای خالی در هرم بزرگ مصر با استفاده از فناوری نقشه برداری سه بعدی و انجام اسکن کل هرم موفق به اثبات نظریه خود و شناسایی یک فضای خالی هم زاویه و هم شیب با راهروی بزرگ و به موازات آن درون هرم شده اند.

1-کشف یک حفره ناشناخته درهرم بزرگ + تصاویر2-کشف یک حفره جدید دربزرگترین هرم مصر+ تصاویر
این کشف با استفاده از فناوری فوق العاده‌ پیشرفته‌ای انجام شده  و دانشمندان امیدوار هستند با استفاده از آن بتوانند تحولی مثبت در باستان شناسی درعرصه جهانی و اسکن از فضا‌های بسته ایجاد کنند.

این شیوه توسط دانشمندان ژاپنی مورد استفاده قرارگرفته و قبل‌تر برای بررسی راکتور هسته‌ای فوکوشیما درژاپن استفاده شده است؛ آشکارسازی با استفاده از نوعی پرتو‌های نوری به هرم انجام گرفته که توانایی نفوذ عمیق به فضا‌های بسته را دارند.

این وسیله دارای یک فضای خالی به ابعاد ۳۰ متر طول، ۸ متر ارتفاع و یک مترعرض است و دربالای راهروی ورودی اتاق ملکه مشهور به گالری بزرگ قراردارد.

کارشناسان باستان شناسی اعتقاد دارند اهرام مصرف با قدمت بالای ۴ هزار ۵۰۰ سال دارای راز و رمز‌های فراوان است و هنوز بسیاری از اسرارآن کشف نشده است.

در مورد دلیل ساخت این فضای خالی اسرارآمیز فرضیه‌های گوناگونی وجود دارد از جمله برخی کارشناسان معماری ساختمان و مقاوم بودن آن را دلیل ساخت این فضا می‌دانند در صورتی که گروهی دیگر اعتقاد دارند امکان دارد اشیایی در آنجا وجود داشته یا دری مخفی به سایر قسمت‌های هرم درآنجا باشد.

پروژه اسکن سه بعدی اهرام مصر توسط گروهی از دانشمندان  دانشگاه‌های کشور‌های فرانسه و ژاپن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و اکنون درجدیدترین دستاورد آن‌ها موفق به کشف راهرویی مخفی شده اند.

ذرات اتمی به کار رفته دراین روش ۲۰۰ برابر بیشتر از الکترون هسته سلول هامی توانند از درون ساختارها، سنگ‌های بزرگ و صخره‌ها عبور کنند و جسم یا اجسام یا فضای خالی پشت دیواره‌ها را آشکار سازی کنند؛ اساس این روش مانند روش عکس برداری اشعه ایکس است که برای بررسی وضعیت استخوان‌های بدن انسان به کار می‌رود.

کارشناسان امیدوارهستند با ادامه تحقیق‌ها به یافته‌های جدیدتری ازاین بنای مرموز و منحصربه فرد دست پیدا کنند.

منبع:Dailymail