خاکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کاهش ۱۸ درصدی کودک آزاری در تهران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت:کودک آزاری در تهران به دلیل برگزاری کارگاه های آموزشی سازمان بهزیستی در ۶ ماهه نخست سال جاری،کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

کاهش ۱۸ درصدی کودک آزاری در تهراناحمد خاکی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: با توجه به حساسیت مبحث کودک آزاری و اهمیت ویژه ای که این موضوع از آن برخوردار است، سازمان بهزیستی کشور به برگزاری کارگاه های آموزشی در این خصوص اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کارگاه های آموزشی با هدف آشنایی کودکان با حقوق خود و آموزش خود مراقبتی به کودکان، در سطح استان، شهرستان و سایر شهرهای سراسر کشور، برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد:کارگاه های آموزشی به منظور افزایش آگاهی بخشی در مبحث کودک آزاری به کودکان،والدین و مربیان کودک، آموزش های لازم را ارائه می کنند. 

خاکی با اشاره به کاهش 18 درصدی کودک آزاری در تهران تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، به دلیل برگزاری کارگاه های آموزشی سازمان بهزیستی کشور، جرایم کودک آزاری در تهران با کاهش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به محتوای آموزشی کارگاه های فوق خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی که در کارگاه ها به مربیان، کودکان و پدر و مادر آنها ارائه می شود، موجب افزایش آگاهی این افراد و در نهایت کاهش کودک آزاری شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: آشنایی کودکان و خانواده های آنها با حقوق کودکان، علاوه بر افزایش آگاهی ، وقوع جرایم مرتبط با کودک آزاری را نیز کاهش می دهد.

خاکی یادآور شد: کودکان آموزش های خود مراقبتی را از مربیان و والدین خود فرا می گیرند و بر این اساس در مواجهه با انواع کودک آزاری می توانند رفتار مناسبی را اتخاذ کنند و کمتر مورد آسیب واقع شوند.

وی تصریح کرد: با محتوای ارائه شده طی برگزاری کارگاه های آموزشی سازمان بهزیستی، نگاه والدین به کودکان و حقوق آنها تغییر می کند و مراقبت بیشتری را در نگهداری و پرورش کودکان خود لحاظ می کنند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: رعایت حقوق کودکان، برای همه مردم دارای اهمیت است و در صورتی که آگاهی بخشی این حقوق و حساسیت نسبت به رعایت آن برای همه مردم ایجاد شود، سایر افراد در جایگاه خود در رابطه با تحقق حقوق کودک و جلوگیری از وقوع هر گونه جرمی با آن تلاش می کنند.

 انتهای پیام/

 کارگاه های آموزشی حقوق کودک چه آموزش هایی ارائه می دهند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار