بیانیه ارتش سوریه به مناسبت آزادسازی دیرالزور

فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش با همکاری متحدان خود توانست به وظیفه خود در بازگرداندن کامل امنیت و ثبات در شهر دیرالزور عمل کند.

بیانیه ارتش سوریه به مناسبت آزادسازی دیرالزوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه‌‍، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به مناسبت آزادسازی شهر دیر الزور در شرق سوریه بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:
پس از مجموعه عملیاتی دقیق، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان، توانستند ماموریت خود را در بازگرداندن امنیت و ثبات کامل به شهر دیر الزور به پایان برسانند. این دستاورد با نابود کردن پایگاه های باقی‌مانده گروه تروریستی داعش در این شهر و به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریستهای این گروه از جمله چند سرکرده و چند فرد خارجی و همچنین با انهدام اسلحه و مهمات و مصادره انبارهای اسلحه و مهماتشان به دست آمد. اکنون یگان‌های مهندسی مشغول عملیات تفتیش و جستجو در محله های دیرالزور و برچیدن تله های انفجاری و مواد منفجره ای هستند که این گروه تروریستی پس از خود در ساختمان‌ها و میدان‌های این شهر بر جا گذاشته است.

اهمیت این دستاورد از لحاظ راهبردی در آنجاست که شهر دیر الزور، یک شاهراه ارتباطی است که منطقه شرقی را با دو منطقه شمالی و مرکزی سوریه مرتبط می سازد و همچنین گذرگاهی اصلی بین صحرای سوریه و جزیره سوریه و از آنجا به سمت کشور برادر –عراق– را تشکیل می دهد. علاوه بر آن، دیرالزور به عنوان منطقه ای زراعتی و مخزن اصلی نفت و گاز کشور، از اهمیت اقتصادی نیز برخوردار است.

همچنین آزادسازی شهر دیرالزور، مرحله آخر از بین بردن کامل و نهایی گروه تروریستی داعش در سوریه را شکل می دهد؛ به ویژه اینکه این شهر مقر و پایگاه اصلی سرکرده های این گروه تروریستی به شمار می آمد و از دست دادن تسلط تروریست‌ها بر آن، باعث می شود داعش توانایی رهبری عملیات‌های تروریستی گروهک هایش را به طور کامل از دست بدهد؛ گروهک هایی که اکنون در حومه شرقی این شهر در محاصره هستند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، بر ایستادگی اهالی دیرالزور و دلاوری نیروهای مسلح و فداکاریهای‌شان برای دستیابی این پیروزی درود می فرستد و تاکید می کند که ارتش عربی سوریه، با همکاری نیروهای هم‌پیمان، بر ادامه جنگ خود با بقایای گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی تا بازگرداندن امنیت و ثبات به همه خاک جمهوری عربی سوریه، مصمم است.

 

انتهای پیام/

ارتش سوریه به مناسبت آزادی دیرالزور بیانیه صادر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر داعش .
انشالله روزی میرسه تمام داعشی های جنایتکار نابود بشوند
آخرین اخبار