سومین همایش طریق الحسین(ع) در کوفه برگزار می‌شود

سومین همایش بین المللی اربعین تحت عنوان طریق الحسین (ع) با همکاری مسجد مقدس جمکران فردا در دانشگاه کوفه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ دبیر اجرایی سومین همایش طریق الحسین(ع) با اشاره به برگزاری این همایش بین المللی اربعین تحت عنوان طریق الحسین(ع)  برای سومین سال متوالی عنوان کرد: برگزاری این همایش همچون سال های گذشته با هدف تبیین ابعاد آخرالزمانی و همچنین مطالعه در آثار و دلالت‌های فرهنگی و اجتماعی اربعین برگزار می شود.

 امامی در ادامه اجتماع میلیونی اربعین را بزرگترین مناسک از لحاظ کمی و کیفی بیان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که اربعین را از بعد علمی در فضای آکادمیک و دانشگاهی جهان مطرح کنیم و در این راستا طی سه سال گذشته ۱۵۰۰ صفحه ادبیات در قالب چهار جلد کتاب به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: سومین دوره این همایش با همکاری دانشگاه امام صادق(ع)، تولیت مسجد مقدس جمکران و دانشگاه کوفه فردا شنبه ۱۳ آبان در دانشگاه کوفه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی سومین همایش طریق الحسین(ع) با بیان اینکه تاکنون ۶۰ مقاله از اساتید برجسته ۱۵ کشور جهان به دبیرخانه این همایش رسیده است، گفت: اختتامیه همایش هم روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه برگزار می‌شود.

امامی بیان داشت: در این همایش پنج کمیسیون تخصصی مقالات را ارائه می‌دهند و همچنین افراد از کشورهای مختلفی همچون اندونزی، بنگلادش ترکیه و یمن هم سخنرانی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: برگزاری این همایش در پژوهش‌های داخلی تأثیرگذار است و تبیین اربعین به عنوان یک مناسک برای حل مشکلات جهان اسلام و مسائل ایران و عراق هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ش

ارسال 60 مقاله به دبیرخانه همایش طریق الحسین(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار