سانسور رسانه های غربی در مقابل بزرگترین پیاده روی جهان

رسانه های غربی چندین سال است که در مقابل پیاده روی میلیونی اربعین سکوت می کنند.

سانسور رسانه های غربی در مقابل بزرگترین پیاده روی جهانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راهپیمایی عظیم اربعین و تجمع میلیونی تشیع در سالهای گذشته  با استقبال بی نظیر مردم، آن هم از سرتاسر جهان، روبرو بوده است.

بعد از گذشت سالها از تجمع میلیونی اربعین، هنوز رسانه های غربی با بایکوت این خبر مهم در تلاش هستند تا این اتفاق بزرگ را از دید مردم جهان پنهان کنند هر چند در این عمل ناموفق بوده اند.

البته در گذشته رسانه های غربی با به تصویر کشیدن تشیع انگلیسی در تلاش بودند تا با تخریب تشیع، چهره اسلام را به گونه‌ی دیگری برای مردم جهان به تصویر بکشند. هر چند اتفاق مهم اربعین توسط کشورهای غربی و رسانه های وابسته آنها مورد بایکوت قرار گرفته است اما نشر اخبار این اتفاق مهم جهانی در شبکه های اجتماعی ، سانسور رسانه های غربی را شکسته  است.

 

 این نکته نیز قابل بیان است که رسانه های متعدد غربی با تغییر تاکتیک بر خلاف سال های گذشته، امسال با رویکرد متفاوتی در موضوع پیاده روی اربعین وارد شده اند. انتشار اخبار پیاده روی اربعین در برخی از این رسانه ها دیده می شود هر چند انتشار این اخبار در ابعاد بسیار کوچکی انجام می شود. با این تفاسیر تغییر تاکتیک رسانه های غربی فقط با هدف کوچک سازی مراسم اربعین انجام شده است.

سانسور رسانه های غربی در مقابل بزرگترین پیاده روی جهان

 

حال در طول چند سال اخیر که پیاده روی اربعین در ابعاد گسترده تری و با حضور 60 ملیت مختلف اجرا شده، به تنهایی بایکوت رسانه های غربی شکسته شده است. انبوه جمعیت، حضور مردم از سراسر جهان و ارزش های خبری زیادی که اربعین با خود به همراه داشت توانست خود را بر بایکوت رسانه های غربی تحمیل کند.

دولت های غربی قطعا نمی خواهند اسلام، با چهره اصلی خود به مردم جهان نشان داده شود و به گونه ای به مردم جهان القاء می کنند که هیچ تفاوتی بین شیعه و وهابیت وجود ندارد و یا اینکه تمامی مسلمانان دارای تفکر تکفیری_داعشی هستند.

پیاده روی اربعین و تجمع میلیونی در مقابل تمامی افکار نادرست غربی توانسته چهره واقعی تشیع و اسلام را به جهان معرفی می کند؛ بنابر این اتفاق میلیونی که مسالمت آمیز و بدون خونریزی انجام می شود،  سوال مهمی را در ذهن انسان های جهان ایجاد کرده است و  با اخباری که رسانه های غربی نشان داده بسیار تفاوت دارد.

انتهای پیام/

بایکوت خبری تجمع اربعین توسط رسانه های غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۸:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
با انتشار این خبر در غرب ، افرادی که برای اولین بار این تصاویر را میبینند ، اگر با کمی تحقیق بدانند که این مراسم با این گستردگی و استقبال مردمی ، چرا رسانه های کشورشان حتی کوچکترین اخباری از آن منتشر نکرده اند چه جوابی دارند.در حالی که اخبار بی ارزشترین چیز را آنچنان با آب و تاب منتشر میکنند.
آخرین اخبار