سرمایه گذاری برای توسعه تجارت کانتینری

معاون وزیر راه امروز در بندر خرمشهر از سرمایه گذاری برای توسعه تجارت کانتینری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد راستاد معاون وزیر راه گفت: یکی از اقدامات مهم و در دست اجرا در بندر خرمشهر، توسعه تجارت کانتینری است که در همین زمینه قراردادی به ارزش 86 میلیارد تومان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این قرار داد به مدت 15 سال زیر ساخت های بندر کانتینری خرمشهر رو تا حد قابل قبولی ارتقا می دهد.

وی  همچنین با اشاره به خارج سازی 182 فروند شناور مغروقه از آب های اروند و کارون در سال های اخیر افزود: قرارداد دیگری نیز با بخش خصوصی منعقد شده است که طی آن با 62 میلیارد تومان اعتبار 39  فروند شناور غرق شده از دوران جنگ تحمیلی از این دو رودخانه بیرون کشیده می شود.

معاون وزیر راه گفت: با خارج سازی شناورهای مغروقه از رودخانه های اروند و کارون، شناورهای تجاری تناژ بالای دنیا در بندر خرمشهر پهلو خواهند گرفت.

محمد راستاد در رابطه با لایروبی اروندرود هم افزود: افزایش عمق مسیر کشتیرانی اروند به هشت متر ، مستلزم سی و پنج میلیون متر مکعب لایروبی است که 210 میلیون یورو برآورد مالی دارد.

وی  گفت: هم اکنون مذاکرات با طرف عراقی برای بازگشایی سی بی سی - دفتر همکاریهای مشترک – برای تسهیل در عملیات لایروبی در دست پیگیری است و به محض نهایی شدن این مذاکرات، شاهد اغاز عملیات لایروبی خواهیم بود.

امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر 50 درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام/د

توسعه تجارت کانتینری در بندر خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.