رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه:

ظرفیت استخراج سالیانه معادن اشنویه به 3000 تن رسید

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه تعداد معادن موجود شهرستان اشنویه را چهار مورد خواند و افزود: از این تعداد سه مورد راکد و یک مورد فعال بوده و ظرفیت استخراج سالیانه آن سه هزار تن است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،ابوبکر یوسفی با اشاره به اینکه امسال تعداد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی اشنویه به تعداد چهار هزار و 39 مورد انجام شد اظهار داشت: از این تعداد 118 واحد متخلف شناخته شده و پرونده تخلفاتی به ارزش سه میلیون و 950 هزار تومان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

 وی افزود: از سوی دیگر در هفت ماهه امسال، در راستای رصد و پایش مستمر وضعیت قیمت بازار انواع کالاها و خدمات به صورت مستمر و ماهانه اقدام به بررسی تغییرات قیمت 47 قلم کالای خوراکی شامل اقلام پروتئینی، میوه و مرکبات، حبوبات، کالاهای اساسی، لبنیات، روغن‌های خوراکی، نهاده‌های دامی، صیفی‌جات و حیوانات زنده شده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: 46 قلم کالای غیر خوراکی نیز شامل لاستیک، آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، روغن‌موتور، لوازم خانگی، کود و سم و نیز لوازم التحریر نیز پایش و درصد کاهش و افزایش قیمت‌ها مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مجموع واحدهای صنفی این شهرستان دو هزار و 500 واحد است افزود: در این رابطه تعداد کل واحدهای صنفی با پروانه کسب، یک هزار و 714 واحد فعال و دارای پروانه کسب صنفی بوده است.

 یوسفی گفت: هم اینک نیز تعداد چهار هزار و 285 نفر شاغل در واحدهای صنفی، تولیدی، خدمات فنی و توزیعی درسطح شهرستان مشغول به کار هستند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 360 واحد صنفی اشنویه مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند بیان کرد: از این تعداد 320مورد در هفت ماهه نخست امسال مجهز شده است.

 به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه، تعداد110واحد صنفی شهرستان نیز تا پایان مهر ماه به ترازوی دیجیتال مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد 110 فقره پروانه کسب صنفی صادر و تمدید شده افزود: از سوی دیگر تعداد 430 فقره اخطاریه شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب صادر شده است.

 یوسفی تعداد نانوایی‌های شهرستان اشنویه را 109 واحد خواند و بیان کرد: از این تعداد 52 واحد شهری، 31واحد روستایی و 26 واحد نان روغنی است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 984 فقره بازرسی از واحدهای نانوایی  انجام گرفته است اظهار داشت: از این تعداد 44 مورد متخلف شناخته شده و برای آنها پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیون و 345 هزار و 510 تومان تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه، تعداد  معدن  موجود این شهرستان را چهار مورد خواند و افزود:  از این تعداد سه  مورد  راکد و یک مورد فعال بوده و ظرفیت استخراج سالیانه آن سه هزار تن است.

وی گفت: نیمه نخست امسال تعداد 32 مورد بازرسی از واحدهای شن و ماسه سطح شهرستان صورت گرفته که از این تعداد سه مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و 278 میلیون و 327 هزار ریال شده است. 

 یوسفی با اشاره به اینکه تعداد کل واحدهای تولیدی دارای پروانه  بهره‌‍برداری این شهرستان 38 واحد است بیان کرد: از این تعداد 29 واحد فعال، چهار واحد نیمه فعال، پنج واحد راکد بوده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال تعداد 23 فقره بازرسی از سم‌فروشان شهرستان اشنویه صورت گرفته است تصریح کرد: در این رابطه 9 متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی جهت صدور رای نهایی ارسال شده است.

 

 

انتهای پیام/ع

بازرسی از واحد های صنفی و صنعتی اشنویه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.