افزایش 24 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از رشد 24 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در هفت ماهه سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباس زاده ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با بیان این‌که در هفت ماه سال جاری، کفه ترازو به نفع صادرات سنگین شده است، گفت: بررسی صادرات بدون احتساب میعانات گازی در هفت ماهه سال 96 نشان می دهد صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری 24 درصد و از لحاظ وزنی 30 درصد رشد داشته و در این مدت میزان کالای صادره از گمرکات آذربایجان شرقی بالغ بر 883 هزار و 279 تن به ارزش 699 میلیون و 478 هزار و 162 دلار بوده است.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی واردات از گمرکات آذربایجان شرقی، عنوان کرد: براساس آمار در هفت ماهه سال 96 میزان واردات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی 290 هزار و 461تن کالا به ارزش 622 میلیون و 344 هزار و 686 دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزنی یک درصد و از حیث ارزش دلاری هشت درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک تبریز با اشاره به رونق صادرات به ترکیه در کنار صادرات به 101 کشور ادامه داد: صادرات کالا از آذربایجان شرقی در هفت ماهه سال جاری به بیش از 101 کشور، همچون کشور های ترکیه، عراق، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، پاکستان، فدراسیون روسیه، ایتالیا و بلغارستان انجام شده است.

وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی، میوه های خوراکی پوست و مرکبات، سوخت و روغن های معدنی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، فراورده های غلات، آرد نشاسته، فکول یا شیر و نان های شیرینی، شکلات و شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه، مصنوعات از چدن اهن و یا فولاد، فرآورده های سبزی و میوه بوده است.

وی با بیان اینکه از 89 کشور مختلف دنیا کالا وارد استان شده است، تشریح کرد: عمده کالاهای وارداتی استان نیز در این مدت از کشور مختلف دنیا از جمله ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، گرجستان، سوئد، ارمنستان و ژاپن از طریق گمرکات استان بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی بیان کرد: عمده کالاهای وارده به استان شامل ماشین آلات وسایل مکانیکی، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا، ماشین آلات و دستگاه های برقی، گوشت و احشای خوراکی و وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط آهن بوده است.

عباس زاده اضافه کرد: در این مدت بیش از 793 هزار و 134 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال 95، مسافرین خروجی پنج درصد کاهش و مسافرین ورودی یک درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه درآمد وصولی گمرکات استان در هفت ماهه سال جاری 21 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در این مدت، درآمد های وصولی گمرکات استان دو هزار و 872 میلیارد و 331 میلیون و 146 هزار ریال است.

 

انتهای پیام/ش

883 هزار و 279 تن کالای صادراتی از گمرک آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار