مدیرکل ارشاد بوشهر خبر داد

بوشهر در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد.

بوشهر در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حمیده ماحوزی در آیین افتتاح کتابخانه سینما و ادبیات احمد آرام و استودیوی صدای مرحوم جهانبخش کردی زاده افزود: جایگاه هنر و هنرمند اینقدر دارای ارزش است که خدمت به این اهالی از افتخارات هر مسئول است.

وی به طرح پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و اظهار داشت: شهر بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این راستا از سال ۱۳۹۳ به صورت گسترده انجام داد و توانست در سال اول این طرح رتبه سوم، سال ۱۳۹۵ رتبه دوم و امسال که سومین دوره آن است رتبه اول را از بین ۲۰ نامزد نهایی کسب کند.

ماحوزی با اشاره به اینکه ما در سال اول ۱۸ فعالیت، در سال دوم ۲۴ و در سال سوم ۳۲ فعالیت گسترده، نو و خلاقانه از خود به دبیرخانه ارائه کردیم، تصریح کرد: مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار بود و با کمک آن‌ها توانستیم این عناوین را کسب کنیم.

وی به ظرفیت و پتانسیل موجود استان بوشهر در زمینه‌های فرهنگی هنری، اقتصادی و علمی اشاره کرد و عنوان کرد: چهار شهر بوشهر، شبانکاره، کنگان و برازجان از استان بوشهر در این راستا سال سوم توانستند با برنامه‌های خوب و متنوع در ۲۰ نامزد نهایی این طرح باشند و این نشان از علاقمندی مردم استان به کتاب است.

ماحوزی خاطرنشان کرد: در طرح پایتخت کتاب ما یک طرح را به نام شبکه شهرداران اجرا کردیم و با دعوت از آن‌ها و جلسات متعدد توانستیم فعالیت‌های در این راستا را با روند بیشتر، بهتر و با نگاه مثبت مسئولین استانی و شهرستانی انجام دهیم.

وی همچنین به درخشش هنرمندان در همایش ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها اشاره کرد و یادآور شد: استان بوشهر با همت مسئولین و پشتکار هنرمندان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ز

بوشهر در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری

برچسب ها: کتاب ، رتبه اول ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.