جذب بیش از 2 هزار نیروی کار با بازگشت واحدهای معدنی نیمه فعال

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت:تا پایان امسال بیش از 2 هزار نفر با بازگشت واحدهای معدنی نیمه فعال به چرخه تولید جذب بازار کار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : در نیمه نخست سال 96 با ارایه تسهیلات رونق تولید برای بیش از 700 نفر در بخش معدن استان سمنان اشتغالزایی شده است.

وی با بیان این که بانک های عامل استان در افزایش اشتغال و رونق کسب و کار 2 سال گذشته در بخش معدن تاثیر قابل توجه ای داشتند، اظهارداشت: تا پایان امسال بیش از 2 هزار نفر با بازگشت واحدهای معدنی نیمه فعال به چرخه تولید جذب بازار کار می شوند.

وی تصریح کرد: متوسط رشد اقتصادی در سمنان از منفی چهار درصد در سال 92 اکنون به 6 درصد رسید که با اتخاذ تدابیر راهبردی در بخش معدن استان سمنان برای چهار سال آینده هم این طرح های اشتغال آفرین ادامه می یابد.

جمعه ای با بیان این که ارایه تسهیلات رونق تولید و برگزاری همایش های سرمایه گذاری 2 رکن اساسی در کاهش آمار بیکاری در سمنان است ،گفت : تاکنون بیش از 87 درصد از تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش 85 هزار میلیارد ریال بین دولت با بخش خصوصی در این استان در مرحله عملیاتی قرار گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : باید برای افزایش اشتغال در سمنان به بخش خصوصی میدان داد و با این راهبرد ارزشمند می توان معضل بیکاری را در میان و بلند مدت در این استان ریشه کن کرد.


انتهای پیام / ه


کاهش 7 درصدی متوسط آمار بیکاری بخش معدن استان سمنان


منبع : ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار