رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان در حال حاضر به 32 روستا خدمات رایگان ارائه کرده است.

خدمات رایگان شهرداری همدان به 32 روستابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نرگس نورالله زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: این روستاها در محدوده شهر همدان قرار ندارند اما شهرداری خدمات رایگان برای آنها ارائه می دهد که لازم است روستاهای واقع در حریم تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد:امروزه شهرداری ها با محدودیت منابع مالی و مشکلات اقتصادی مواجه هستند، گفت: شهرداری همدان نیز در حالیکه توانمندی تامین هزینه های شهر را ندارد با الحاق این روستاها به مشکلات مالی آن افزوده خواهد شد و هر 2 بخش شهرداری و روستاها دچار آسیب خواهند شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برهمین اساس تدوین و اجرای طرح جامع شهری مستلزم آینده نگری است و از مشاوران تخصصی باید نسبت به این مهم کمک گرفته شود.

نورالله زاده افزود: عدالت اجتماعی مهمترین نیاز در طرح جامع شهری است و امروزه کشورهای توسعه یافته با رعایت این مهم مشکلی در مدیریت شهری ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هم اینک سه روستای قاسم آباد، علی آباد و حسن آباد قابلیت پیوستگی به شهر را دارند و شهرداری خدمات به آنها ارائه می دهد اما الحاق آنها نیاز به بررسی و رفع نواقص دارد چرا که هم اکنون با مشکلاتی مواجه هستند که باید تعیین تکلیف شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: طرح الحاق روستاها به شهر با تهدیدها و فرصت هایی برای شهرداری همراه است که مشاوران تخصصی باید این موارد را شناسایی کنند.

هم اکنون روستاهای قاسم آباد، علی آباد و حسن آباد همدان درحالی در محدوده شهر همدان قرار گرفته اند که اهالی این مناطق خواستار تعیین تکلیف در خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/ب

نزدیک به 20 هزار نفر در این سه روستا سکونت دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.