اختصاص بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای ۱۴۷ طرح جاده‌ای استان مرکزی

مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی از اختصاص بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۴۷ طرح جاده‌ای این استان خبرداد.

شارقی مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی درگفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۴۷ طرح جاده‌ای در استان مرکزی در نظر گرفته شده که ۲۱ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده است که ۲ درصد این ۲۱ میلیارد تومان نقدی و مابقی اسناد خزانه است.

شارقی افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح‌های مربوط به راه‌های جدید اصلی، فرعی و روستایی و همچنین ارتقاء راه‌های استان مرکزی است.

وی همچنین با اشاره به مهمترین طرح‌های در دست اجرا در استان مرکزی هم گفت:دو بانده کردن محور اراک –فرمهین، تقاطع غیر هم سطح محور اراک –فرمهین، محور راهجرد –آشتیان و محور خمین- محلات-دلیجان از جمله محور‌هایی است که در سال ۹۶ در دست اجرا است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی ادامه داد: ۱۲ کیلومتر از محور اراک –فرمهین از سال گذشته شروع شده که ۴ کیلومتر آن تملک و آزاد سازی نیاز دارد، تعریض و روکش ۵ کیلومترانجام شده و مابقی هم در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تقاطع غیر هم سطح محور اراک –فرمهین هم اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند تاپایان امسال به بهره برداری می‌رسد و از محور راهجرد –آشتیان یک کیلومتر باقی مانده که زیرساخت و ابنیه این یک کیلومتر انجام شده و به مرحله آسفالت رسیده وبا انجام آسفالت این محورآماده افتتاح خواهدشد.

شارقی بیان کرد: درمحور خمین- محلات-دلیجان هم تعریض جاده حادثه خیز ورآباد-میشیجان آغاز شده ویک طرف ورآباد ویک طرف میشیجان شروع شده وسمت دیگر نیاز به آزاد سازی دارد.

وی همچنین از درنظرگرفتن ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح‌های جاده‌های این استان در سال ۹۵ خبرداد و گفت: این میزان اعتبار برای اجرای ۲۸۰ پروژه در استان بوده که ۷۳ میلیارد توان ان تخصیص داه شد که ۱۴ و ۸ دهم درصد آن نقدی و مابقی اسناد خزانه بود.

انتهای پیام / ج

 اعتبارات طرح‌های جاده‌ای استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۸
ساخت قطارحومه ای اراک _ شهرجدید مهاجران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
گردنه نقره کمر تفرش باید تعریض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
فقط بودجه به مرکز استان داده میشود ، جاده های دلیجان نیازمند تعریض و بهسازی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
محور خمین محلات دلیجان باید تعریض شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
تعریض و ۴ بانده کردن جاده اراک ازنا