آیت‌الله حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای سیاست حذف دلار برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها ضرورت دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از شگردهای سلطه آمریکا رایج بودن دلار در مبادلات بین‌المللی است که با سیاست حذف دلار تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود.

آیت الله حیدریآیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  ضرورت  حذف دلار از مبادلات، اظهار کرد: نکات مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه از جمله سیاست حذف دلار بسیار مهم و ارزنده است.

وی ادامه داد: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، تحریم‌ها را بی اثر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از شگردهای سلطه استکبار جهانی با سردمداری آمریکا رایج بودن دلار در مبادلات بین‌المللی است به همین جهت روابط اقتصادی تعدادی از کشورها به دلار بستگی دارد.

آیت‌الله حیدری اضافه کرد: اگر شرایطی پیش بیاید دلار از چرخه مبادلات اقتصادی کشورها حذف  و واحدهای دیگری  رایج شوند، وابستگی اقتصادی کشورها نسبت به دلار و سلطه آمریکا منتفی می‌شود و دولت‌ها می توانند آزادانه  و براساس مصالح خود تصمیم گیری کنند.

وی گفت: استکبار جهانی از دلار به عنوان یک اهرم استفاده می‌کند و از این طریق می‌خواهد اقتصاد دیگر کشورها را به خود وابسته کند اگر این اهرم از دست کشورها گرفته شود در این صورت اثری از تحریم‌ها هم باقی نمی‌ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام اخیر ایران  و ترکیه در استفاده از واحد پول رایج دو کشور در مبادلات را مثبت و سازنده ارزیابی و بیان کرد: اگر دیگر کشورها هم از این اقدام بهره ببرند به تدریج عرصه بر دلار تنگ می‌شود.

آیت‌الله حیدری خاطر نشان کرد: زمانی که دیگر کشورها هم به مزایای حذف دلار پی ببرند  از اقدام ایران الگو می‌گیرند و  دیگر رغبتی به استفاده از دلار به عنوان واحد پول رایج نشان نخواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار