رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان؛

قاچاق تاغ از عرصه های بیابانی دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت:سال گذشته بیش از سه هزار کیلو گرم تاغ از عرصه های بیابانی دامغان قاچاق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ احمدعلی بهاور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت : سال گذشته بیش از سه هزار کیلو گرم تاغ از عرصه های بیابانی دامغان قاچاق شد و ادامه این روند در طولانی مدت به گسترش پدیده بیابان زایی در این شهرستان می انجامد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد : تاکنون چهار کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی دامغان شناسایی شده است که با افزایش پوشش گیاهی در این مناطق می توان برای جلوگیری از گسترش ریزگردها و آلودگی هوا اقدام کرد.

 وی افزود: در پنج سال گذشته بیش از 15 هزار کیلوگرم تاغ از عرصه های بیابانی شهرستان به نقاط مختلف کشور برای تهیه زغال قاچاق شد که عامل انسانی از دلایل اصلی نابودی عرصه های طبیعی دامغان است.

 بهاور اظهار داشت : کمبود نیروی انسانی از چالش های اساسی در بخش حفظ و احیا عرصه های طبیعی دامغان است و با وجود وسعت بیش از 800 هزار هکتاری این عرصه اما تنها سه نیروی انسانی از مناطق بیابانی و مراتع این شهرستان محافظت می کنند.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان کمبود اعتبار را از جمله عوامل اجرا نشدن طرح های حفاظتی در عرصه های طبیعی شهرستان ذکر و افزود : در بودجه سال جاری برآورد اعتبار هشت میلیارد ریالی برای این اداره در نظر گرفته شد که تاکنون فقط هفت درصد این مقدار تخصیص یافته است.

 انتهای پیام / ذ


چهار کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی دامغان شناسایی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.