تولید افزون بر هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: ۱۵۳ نیروگاه خورشیدی و گازی در استان دارای مجوز معتبر هستند که ظرفیت تولید سالانه هزار و ۲۵۷ مگا وات برق دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار کرد: ۱۵۳ نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی و گازی در استان دارای مجوز معتبر هستند که ظرفیت تولید سالانه هزار و ۲۵۷ مگا وات برق دارند.

وی ادامه داد: در فارس ۷۱ موافقت نامه دارای اعتبار در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی صادر شده است که با اجرای این تعداد نیروگاه ۵۵۳ مگا وات برق در کل استان تولید می‌شود.

یدالله رحمانی بیان کرد: موافقت نامه‌های ۸۲ نیروگاه گازی در سطح استان صادر شده است که قرار است ۷۰۴ مگا وات برق تولید کنند.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۵۰ برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه، دولت مکلف است بخشی از ظرفیت برق کشور به میزان ۵ هزار مگاوات را از انرژی تجدید پذیر تامین کند که سهم استان فارس ۶ درصد آن یعنی ۳۰۰ مگا وات تعیین شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: بر اساس نامه ابلاغی شرکت توانیر تا پایان برنامه ششم، ظرفیت تولید برق گازی نیروگاه‌های کوچک باید ۲ هزار مگا وات شود که سهم فارس از این رقم ۱۲۰ مگا وات است.

انتهای پیام/ن

تولید بیش از یک هزار مگاوات برق در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار