همزمان با هفته‌ی کتاب مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری مسابقه‌‌ی بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان «ترنم رویش» خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از سیزدهم تا 25 آبان‌ماه با هدف توسعه سواد خواندن و ترویج کتاب‌خوانی ویژه اعضا و دانش‌آموزان پایه‌ دوم ابتدایی تا دهم در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان برگزار می‌شود.


وی همچنین اظهار داشت: در مسابقه‌ی بزرگ کتاب‌خوانی برای هر گروه سنی، سه عنوان کتاب با سؤال‌های مرتبط با محتوای کتاب‌ها در نظر گرفته شده است.


جمال در ادامه افزود: دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی، کتاب‌های «موش بازیگوش»، «بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان» و «آش سنگ» را مطالعه می‌کنند و به سؤال‌ها پاسخ می‌دهند.


وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی با مطالعه کتاب‌های «خاله ستاره و بزغاله»، «روباه قرمز سلام» و« ماهی‌گیر و بهار» در این مسابقه شرکت می‌کنند و برای دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز کتاب‌های «پیش از بستن چمدان»، «منطقه صفر فضایی» و «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» انتخاب شده است.


جمال در پایان تصریح کرد: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی پس از اجرای طرح و داوری اولیه، سه اثر برتر در هر گروه سنی و جنسیت را به اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان معرفی می‌کنند و از برگزیدگان این مسابقه در جشن بزرگ کتاب تجلیل می‌شود.


انتهای پیام / ه


مسابقه کتاب‌خوانی نوجوانان در استان سمنان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.