ذخایر گرانسنگ آثار به جا مانده از دفاع مقدس و شهدا باید حفظ شود

نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار به جا مانده از دفاع مقدس و شهدا ذخایربسیار گرانسنگی هستندکه باید حفظ شود.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: آثار به جا مانده از دفاع مقدس و شهدا ذخایربسیار گرانسنگی هستندکه باید حفظ شود.

کریمی افزود: این آثار به جا مانده در خانه ها به علت گذشت زمان به تدریج از بین می رودو واقعا جا دارد هر چه سریعتر این آثار را در فضای مناسب جمع آوری شده و در اختیار عموم قرارگیرد.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم تمام می کنیم در خدمت این هدف مقدس باشیم و در خصوص جذب اعتبارات و تسریع در اعتبارات سهیم باشیم .

کریمی نماینده مردم اراک خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید وادای احترام به شهدای گمنام مدفون در این موزه با کارکنان بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی هم نشستتی داشت.

در این نشست مشایخی رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت :درتاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در اجرای سیاستهای دولت محترم، حفظ و حراست از گنجینه های بسیار غنی و ذخیره‌ی بسیار عظیم دفاع مقدس وظیفه همه نهادها، ارگانها و دستگاههای اجرایی است.

مشایخی افزود : حفظ و نگهداری و معرفی آثار ادبی، اعم از خاطرات، داستانها، اشعار، تصاویر و فیلم های بجا مانده از دوران دفاع مقدس و انتقال این ارزشهای کم نظیر به نسلهای آینده نیاز به یک تشکیلات منسجم و برنامه ریزی مدوّن دارد که باغ موزه های دفاع مقدس در همین ارتباط ایجاد می شود.

پیشرفت کندساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی

کار ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی از سال 87 آغاز شده اما،به دلیل کمبود بودجه پیش رفت زیادی نداشته است.

طرح این باغ موزه از سال ۸۱ آغاز شد و در سال ۸۶، یک هکتار زمین با آن اختصاص یافت وبه خاطر محدودیت این زمین دو هکتار دیگر به این متراژ اضافه شدو سال ۸۷ نخستین اقدامات مربوط به احداث ساختمان مدیریت موزه دفاع مقدس آغاز و به طور رسمی کلنگ شروع پروژه به زمین خورد.

در حالی که قراربود سال 92 از باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی بهره برداری شود طبق آخرین اظهار نظر مسولان قرارشده این باغ موزه سال 97 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.