استاندار آذربایجان غربی؛

از تغییرات مثبت پسابرجام برای رشد استان استفاده شود

استاندار آذربایجان غربی گفت:باید از تغییرات مثبت و خوب پسابرجام برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در نشست مشترک با اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و جمعی دیگر از مدیران واحد‌های تولیدی و فعالین اقتصادی استان اظهار کرد: تغییرات مثبت و خوبی بعد از برجام در کشور در حال شکل گیری است که امیدواریم بتوانیم از این تغییرات مثبت، به بهترین شکل ممکن برای توسعه و شکوفایی کشور و بویژه استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم درآمد‌های بسیار بالا در دولت‌های نهم و دهم، منابع و ثروت کشور در کار‌های زیرساختی و زیربنایی هزینه نشد و نه تنها رشد اقتصادی را پدید نیاورد بلکه در آن دوره، با رشد منفی ۷ درصد، تورم بالای ۴۵ درصد و بسیاری دیگر از مشکلات اقتصادی مواجه شدیم و در واقع منابع هرز رفت.

شهریاری افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر در رویکرد سیاست خارجی و شکل گیری توافق برجام، خوشبختانه شرایط تغییر کرد و تحریم‌ها برداشته شد؛ اگرچه با فشار‌های آمریکا مسائل اقتصادی آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت و یکسری از مشکلات بانکی وجود دارد که امیدواریم با رفع این مشکلات، زمینه پیشرفت و توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در شرایط پسابرجام بسیاری از شرکت‌های بزرگ خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند که امیدواریم با برطرف شدن برخی از مشکلات و گره‌های بانکی، این سرمایه گذاری‌ها که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد یورو است در کشور صورت گیرد.

شهریاری به حضور خود به عنوان استاندار در آذربایجان غربی هم اشاره کرد و گفت: در این مدتی که در آذربایجان غربی هستم، موارد مثبت بسیاری را مشاهده کرده ام که مهمترین آن وجود مردم بسیار نجیب، صادق، خونگرم و میهمان نواز در این استان است که در واقع بزرگترین امتیاز برای این استان در جهت استفاده از سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از استان‌های بی نظیر کشور در بسیاری از بخش‌ها است و امیدواریم با تعامل و همکاری مدیران، بخش خصوصی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های موجود در جهت رشد، توسعه و افزایش ثروت استان استفاده کنیم.

پیشرفت اقتصادی در آذربایجان غربی بسیار بالا است



الکساندر جرجیانا نماینده شورای اقتصادی آلمان نیز که به دعوت استاندار آذربایجان غربی به استان سفر کرده است در این جلسه گفت: در این مدت که در آذربایجان غربی هستم، متوجه شدم استان آذربایجان غربی دارای انسان‌های بسیار میهمان نواز و همچنین فعالین اقتصادی موفق و مثبت اندیش است و جای کار و پیشرفت در این استان بسیار بالاست.

وی گفت: استاندار جدید آذربایجان غربی فردی دارای تخصص و دانش اقتصادی است و می‌تواند زمینه شکوفایی و استفاده بهینه از پتانسیل‌های اقتصادی استان را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: از سوی شورای اقتصادی آلمان هر کمکی را در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری، اقتصادی، کشاورزی و سایر زمینه‌ها برای این استان انجام می‌دهم و انتظار دارم که مدیران و فعالین اقتصادی این استان نیز ما را در ساختن این مسیر و توسعه روابط همراهی و یاری نمایند.

احیای دریاچه ارومیه  مهمترین مطالبه ی مردم است


بهادری یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی مملو از پتانسیل‌های اقتصادی، کشاورزی، منابع انسانی و ... است، اما مشکلاتی هم دارد که امیدواریم با کمک استاندار آذربایجان غربی و سایر مدیران، این مشکلات را رفع کنیم.

وی افزود: این استان دروازه‌ای به سمت اروپاست و تحول مثبت اقتصادی در این منطقه منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی از مکاتبه خود با وزیر نفت برای توسعه صنعت پتروشیمی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: برای توسعه اقتصادی منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و در این رابطه همراه استاندار جدید خواهیم بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان آذربایجان غربی خواستار توجه دولت به مشکلات کشاورزان شد و گفت: نباید از یاد برد که ۷۰ درصد کنسانتره کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود و این استان میتواند قطب صادرات کنسانتره به خاورمیانه باشد.

بهادری احیای دریاچه ارومیه را از مهمترین مطالبات مردم دانست و گفت: مدیریت صحیح آب و بین المللی شدن این مشکل زیست محیطی میتواند نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان داشته باشد.

وی افزود: بخشی دیگر از مشکلات استان به واحد‌های تولیدی راکد بر می‌گردد که باید با برنامه ریزی در جهت احیای آن‌ها و حمایت از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته گام برداریم.

بهادری گفت: جذب سرمایه گذاری‌های جدید بویژه خارجی برای استان از دیگر اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که سرمایه گذاری زمینه تولید، رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نمایندگان مجلس نیز بصورت جدی مواردی را که می‌تواند توسعه کشور و استان‌ها را به دنبال داشته باشد پیگیری می‌کنند.

مدیران و تعدادی دیگر از فعالین اقتصادی استان نیز در این نشست، مسائل، مشکلات، مطالبات و دیدگاه‌های خود را با مقام عالی استان و نماینده شورای اقتصادی آلمان در میان گذاشتند.

انتهای پیام//ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.