نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ؛

ضرورت تامین آب برای اجرای طرح های توسعه اقتصادی در دامغان

نماینده دامغان در مجلس گفت : اجرای طرح های توسعه ای در بخش های اقتصادی در دامغان نیازمند تولید و تامین آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : مخازن ذخیره آب شهرستان دامغان اکنون با کمبود 38 میلیون متر مکعبی مواجه است که ادامه این روند می تواند اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کند.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود : براساس گزارش ایستگاه های باران سنجی، دامغان در نیمه نخست سال جاری با 20 درصد کاهش بارش باران نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه رو بود که باید با تولید آب برای رفع این معضل اقدام کرد.

 

وی تصریح کرد : کمبود آب بیش از 45 واحد صنعتی و معدنی این شهرستان باید با ارایه برنامه های راهبردی برای افزایش اشتغال تامین آب مصرفی این واحدها در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.

 

حسن بیگی اظهار داشت : اکنون انتقال آب خزر به استان سمنان باید به عنوان راهبرد ارزشمند مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد و اگر اجرای  طرح  انتقال آب خزر به استان سمنان  در طولانی مدت عملیاتی نشود شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی و مهاجرت در دامغان خواهیم بود.

 

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود : براساس آمار استانداری سمنان، شهرستان دامغان با آمار بیکاری 13 درصد روبه رو است و باید با توجه به زیرساخت ها برای کاهش بیش از پیش این آمار تلاش کرد.

 

وی تصریح کرد : شهرستان دامغان از ظرفیت بسیار مطلوبی در زمینه کشاورزی، صنعتی و معدنی برخوردار است که باید با تلاش مردم و دستگاه های اجرایی از این ظرفیت ها برای افزایش اشتغال بهره گرفت.

 

حسن بیگی اظهار داشت : عملکرد دولت تدبیر و امید برای احیا واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال بسیار قابل توجه بوده و در سال گذشته بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به این واحدهای پرداخت شد.


انتهای پیام / ذ


انتقال آب خزر به استان سمنان باید به عنوان راهبرد دستگاه های اجرایی قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.