منطقه آزاد اینچه برون و تحول اقتصادی در گلستان

رونق اقتصادی و صنعتی گلستان با افزایش تولید و صادرات و ایجاد و اجرای چندین طرح کلان مانند تصویب منطقه آزاد اینچه برون تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسینعلی قوانلو مدیرکل اداره صنعت ، معدن و تجارت استان درگفتگوی ویژه خبری گلستان گفت : تصویب منطقه آزاد اینچه برون از دوسال پیش در استان مطرح شده است .

قوانلو گفت :این منطقه دارای تمام شرایط برای منطقه آزاد شدن را دارد مانند: وصل بودن به یک بازاری که ۵ درصد جمعیت جهان حدودا ۳۵۰ تا ۴۰۰میلیون نفر را به خود اختصاص داده است ، قرارگرفتن در کریدور شمال و جنوب از نظر دو بخش ریلی و زمینی ، وصل شدن به بخش دریایی و بندر سبز گمیشان و بخش هوایی به فرودگاه گرگان .

وی ادامه داد: بازار آسیای میانه می تواند محلی باشد برای جمع آوری مواد اولیه کشورمان و سایر کشورهای آسیای میانه و بعد از فرآوری دوباره صادر گردد.

همچنین قوانلو ادامه داد: مناطق آزاد برای توسعه اشتغال و توسعه صادرات شکل می گیرند.

وی گفت :منطقه اینچه برون تمام شرایط برای تصویب این طرح را داراست که می توان به دشت وسیع ۱۸۰ هزار هکتاری آن اشاره کرد که البته در پیشنهاد لایحه حدود ۳۰هزار هکتار آن به عنوان فاز اولیه منطقه شکل گیرد .

در این گفتگوی ویژه خبری گلستان شمالی نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معدن نیز چنین گفت : ما برای رسیدن به هدفمان که توسعه اشتغال و اقتصاد است نیاز به این منطقه داریم و همچنین کشورهای مقابل نیز برای رسیدن به آبهای خلیج فارس نیاز به این مسیر دارند.

در این بخش از گفتگو ارتباط تلفنی هم با طیار نماینده مردم گنبد کاووس و عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز برقرار گردید .

طیار گفت : پیش بینی می شود تا حداکثر یک ماه آینده این طرح جهت رای گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی افزود: با داشتن پتانسیل استان و درک از محرومیت شدید صنعتی و اقتصادی و اجرای صنایع سنگین و سوداور و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به توسعه اقتصادی رسید.


انتهای پیام / گ

 

رونق اقتصادی گلستان با افزایش تولید و صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار