پرندگان مهاجر مخزن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود پرندگان مهاجر در شیوع بیماری گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهنادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع و انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر که مخزن اصلی این بیماری هستند احتمال بروز این بیماری افزایش می یابد.

وی بابیان اینکه  عرضه غیر مجاز طیور و حمل و نقل غیر مجاز یکی از عوامل ماندگاری و انتشار این بیماری است گفت: مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری آموزش است که منجر به ارتقای امنیت زیستی به ویژه در سطح واحدهای صنعتی می شود و لازم است در این زمینه از کلیه پتانسیل های موجود از جمله رسانه های مکتوب، فضای مجازی و صدا و سیما به خوبی استفاده شود.

وی  تشکیل تیم های مراقبت و پایش، وجود آزمایشگاه تشخیص سریع، تشکل کارگروه با دستگاه های مرتبط از جمله  اقدامات انجام شده در خصوص این بیماری عنوان کرد و گفت: ورود پرندگان مهاجر، فعالیت مراکز عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در استان و مرز شترک با عراق بحران زده تهدیدهای انتشار بیماری محسوب می شوند.

انتهای پیام/ز

تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار