۴۹ کشته بر اثر وقوع توفان در ویتنام در آستانه سفر ترامپ به این کشور+ تصاویر

بر اثر وقوع توفان سهمگین در ویتنام در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، تاکنون دست‌کم ۴۹ نفر کشته و ۲۷ نفر ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، توفان «دامری» در ویتنام تاکنون تلفات زیادی را به بار آورده و منجر به کشته شدن دست کم 49 نفر شده است. کنده شدن سقف خانه ها، افتادن درخت ها، بارش باران های سنگین در مرکز ویتنام درحالی رخ داده است که این کشور خود را برای برگزاری نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک آماده می کند.

کمیته پیشگیری از حوادث طبیعی ویتنام اعلام کرد: دست کم 49 نفر کشته شده و 27 نفر در پی این توفان ناپدید شده اند. بیشترین تلفات در استان خان اوو رخ داده است. بر اثر این توفان تاکنون حدود 2000 خانه فرو ریخته و بیش از 80000 خانه دیگر هم تخریب شده است. جاری شدن آب در سطح جاده ها و خیابان ها باعث ایجاد ترافیک در برخی استانها شده است.

مقامات شهر بندری «دانانگ» از سربازان و مردم محلی درخواست کردند که پس از پایان بارش باران این شهر را برای ورود سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک آماده کنند.

شهر بندری دانانگ از 10 نوامبر میزبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اعضای سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک خواهد بود.

باوجود تداوم بارش باران، سازمان دهندگان این نشست اعلام کردند که تغییری در برنامه ها ایجاد نشده است. این توفان سهمگین تلفاتی را هم به یک منطقه تولید قهوه – که بزرگترین تولیدکننده دانه های قهوه روبوستا است—وارد کرده است. اما کشاورزان اعلام کردند سطح آسیب وارد شده محدود بوده است.

در ماه گذشته میلادی، جاری شدن سیل در ویتنام به کشته شدن 80 نفر منجر شد. کشور ویتنام با 90 میلیون جمعیت به دلیل موقعیت جغرافیایی آن هر ساله متحمل توفان ها و سیل های گسترده ای می شود.

49 کشته بر اثر وقوع توفان در ویتنام در آستانه سفر دونالد ترامپ به این کشور+ تصاویر

49 کشته بر اثر وقوع توفان در ویتنام در آستانه سفر دونالد ترامپ به این کشور+ تصاویر

49 کشته بر اثر وقوع توفان در ویتنام در آستانه سفر دونالد ترامپ به این کشور+ تصاویر
انتهای پیام/

49 کشته بر اثر وقوع توفان در ویتنام+ تصاویر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار