نمایشگاه عکس عاشورایی مشق عاشقی در ملایر

نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان مشق عاشقی روایتی از سوگواری مردم شهرستان ملایر در این شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه عکس عاشورایی مشق عاشقی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمالی زاده ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در آئین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه  ٤٠ قطعه عکس از آثار منتخب نخستین مسابقه عکس عاشورایی، به مدت یک هفته به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: مسابقه عکس عاشورایی محرم امسال در دو بخش مراسم شیرخوارگان و بخش آزاد شامل عزاداری، تعزیه و نذورات توسط هیئت سیدالشهداء و هنرمندان عکاس ملایری در شهرستان برگزار شد.

جمالی زاده با بیان اینکه در این مسابقه، مهلت ارسال عکس ها از ٨ تا٢٠ مهرماه تعیین شده بود و با استقبال چشمگیر هنرمندان و عکاسان ملایر و سایر شهرهای کشور مواجه شد، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه و برپایی نمایشگاه آثار منتخب، انعکاس و ترویج فرهنگ ناب عاشورایی و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم ملایر در عزاداری حضرت امام حسین(ع)، شناسایی و معرفی استعدادهای عکاسی و تشویق و ترغیب جوانان و علاقمندان به هنر عکاسی است.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئول هیأت سیدالشهداء(ع) و دبیر مسابقه عکس عاشورایی، ١٦٥ قطعه عکس از ٧٦ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که بعد از کدگذاری، عکس ها برای بررسی نهایی در اختیار سید مصطفی میرشاهولد، قاسم نهاوندی و عباس روزبهانی، داوران مسابقه قرار گرفت.  

غلامرضا جمالی زاده عنوان کرد: پس از اظهار نظر داوران، در هر بخش ٣ نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که در  مراسمی توسط هیأت سیدالشهداء(ع) از برگزیدگان و دست اندرکاران این مسابقه تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خاطر نشان کرد: در بخش شیر خوارگان؛ حسن عبدالملکی، مهرنوش ترکاشوند و جابر تکلوبیغش به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش آزاد؛ امیر حسین صحرانورد، مجید طلا و امیر حاتمی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وی افزود: از آنجایی که برگزار کنندگان، فراخوان این مسابقه را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، از شهرهای دیگر چون اهواز، اراک، همدان، بابل، سنندج، تهران و شیراز نیز آثاری به دبیرخانه این مسابقه رسید که نمایشگاه  آثار منتخب مسابقه مذکور از ١٥ تا ٢١ آبان برای بازدید علاقمندان از ساعت ٨ صبح تا ١٤در مجتمع فرهنگی و هنری دایر برپاست.

این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت سیدالشهداء ملایر برپا شده است.

انتهای پیام/ ش

سوگواری مردم شهرستان ملایر در قالب عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.