داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنواره دهخدا به پایان رسید

دبیرخانه سومین دوره جشنواره نشان دهخدا اعلام کرد داوری آثار ارسالی به پایان رسیده است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره نشان دهخدا؛ دبیرخانه سومین دوره جشنواره نشان دهخدا که توسط انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود، اعلام کرد داوری آثار ارسالی به پایان رسیده است.

بنا بر این گزارش، این آثار که در حوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده اند، طی سه مرحله به وسیله اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده اند.

در این دوره از جشنواره، 31هزار و 795 عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشر شده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. همچنین حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تألیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته شده برای این جشنواره، در نهایت 234 اثر داوری شد.

از این تعداد اثر حوزه‌های علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم قرآنی، اصول و الهیات، اقتصاد و مدیریت، حسابداری، تاریخ، زبان فارسی و فلسفه بیشترین میزان را دارا بودند.

جشنواره دهخدا به منظور بررسی آثار اعضای هئیت های علمی دانشگاه های سراسر کشور در حوزۀ علوم انسانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار