رئیس کمیته امداد شهرستان دشتی:

کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان دشتی سبد غذایی دریافت کردند

رئیس کمیته امداد شهرستان دشتی از پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه زیر پنج سال در قالب طرح همسفر در شهرستان دشتی خبرداد.

کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان دشتی سبد غذایی دریافت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،احمد رضا بحرینی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های حمایت از کودکان مبتلا به سوءتغذیه با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه برای پیشگیری از مشکلات غذایی کودکان زیر ۵ سال بی‌بضاعت شهرستان دشتی اظهار داشت: طرح توزیع سبد کالا برای کودکان دارای سوء تغدیه یکی از طرح‌های بسیار خوب برای رفع محرومیت غذایی کودکان است که در قالب طرح همسفره به صورت ماهانه سبد غذایی به کودکان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان دچار سوءتغذیه در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا سکونت دارند افزود: طرح همسفره به منظور تامین نیاز‌های غذایی کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه، کمک به بهبود وضعیت کودکان، افزایش شاخص سلامت و ارتقاء سطح هوشی جامعه با کودکان سالم از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود.

بحرینی با اشاره به این که ۳۹۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دشتی هستند، بیان کرد: بیشتر کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا سکونت دارند که توسط شبکه بهداشت شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان دشتی با بیان اینکه در ۷ ماه امسال ۱.۶ میلیارد ریال سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه پرداخت شده است، گفت: این سبد غذایی شامل انواع مواد غذایی شامل، برنج، روغن، ماکارونی، قندوشکر، حبوبات و مرغ است که با نظارت شبکه بهداشت بین خانواده این کودکان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: کودکان مورد حمایت در طول دو دوره ۶ ماهه درمان و مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند و پس از بهبودی کامل، از چرخه حمایتی خارج و کودکان دیگری که از مشکل سوء‌تغذیه رنج می‌برند، جایگزین آن‌ها می‌شوند.

بحرینی در رابطه با نحوه مشارکت خیران در طرح همسفره خاطر نشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت همسفره، امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل ۷۲ هزار تومان را تقبل کنند.

انتهای پیام/ز

کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان دشتی سبد غذایی دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.