معاون استانداری فارس خبر داد؛

توسعه کشت گیاهان دارویی زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی

معاون استانداری فارس گفت: کشت گیاهان دارویی در فارس زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد، گفت: از این اراضی حدود ۱۹ هزار تن گیاه دارویی برداشت می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز، در پایان برنامه ششم توسعه حداقل ۱۲ هزار هکتار دیگر از اراضی استان به زیرکشت گیاهان دارویی خواهد رفت که زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهد بود.

رحمانی ادامه داد: استان فارس در زمینه تولید علمی و تخصصی گیاهان دارویی از استان‌های پیشرو در کشور است که در این زمینه می‌توان به فعالیت گروه داروسازی سنتی دانشکده داروسازی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز رشد گیاهان دارویی، گروه طب سنتی دانشکده پزشکی و سلامتکده طب سنتی شیراز اشاره کرد.

وی بیان کرد: در استان فارس ۲۷ واحد صنایع تبدیلی و فرآوری دارای مجوز در زمینه عرقیات، عصاره، اسانس و بسته بندی گیاهان دارویی با ظرفیت حدود ۴۶ هزار تن فعالیت دارد که این نیز فرصت مناسبی برای افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

رحمانی اظهار داشت: تاکنون ۳۳ واحد موفق به اخذ جواز تاسیس با ظرفیت بیش از ۶۸ هزار تن شده اند که این واحد‌ها دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصد هستند.

وی ادامه داد: این واحد‌ها برای تکمیل و راه اندازی به ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دازند و در صورت بهره برداری ۸۳۰ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز گفت: پارسال ۱۱۴ تن انواع گیاهان دارویی به ارزش ۶ میلیون دلار از گمرک فارس صادر شد.

مهرداد بوستانی افزود: ۵۰ گونه شاخص گیاهان دارویی در استان فارس می‌روید و با هدف بهره گیری از این ظرفیت، توسعه کشت این گیاهان را در ۱۱ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با حفظ بافت عرصه‌های طبیعی و کمترین آسیب به این منابع ملی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ر

فارس پیشرو در کشت گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار