سرمربی سابق نفت تهران گفت: فدراسیون به دنبال درآمد زایی از جیب بازیکنان و مربیان است.

علی کریمی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد شرایط فوتبال ایران و نوع برخورد با بازیکنان و مربیان فوتبال گفت: نمی دانم تا کی باید این روند برخورد با مربیان و بازیکنان فوتبال ایران ادامه داشته باشد. برای حضور در یک تیم و ثبت قرار داد پول می گیرند  و وقتی بازیکن و مربی به مشکل می خورند باز هم باید درصد بدهند تا پول خود را دریافت کنند.  امروز 44 میلیون تومان به حساب کمیته تعیین وضعیت واریز کردم تا این کمیته به شکایت من از نفت تهران رسیدگی کنند.

قوانین عجیبی در فوتبال ایران وجود دارد و آقایان فکر بازیکنان و مربیان زحمتکش تیم ها نیستند

او ادامه داد: بازیکن جوانی که می خواهد به تیم های بزرگ برود باید برای انتقال به این تیم ها مبلغی را به عنوان حق رشد پرداخت کند که این مبلغ برای این بازیکنان بسیار سنگین است. چگونه امکان دارد بازیکن جوانی که از شهرستان به تیم های بزرگ می آید و قرارداد پایینی هم می بندد بتواند بخش عظیمی از آن را به عنوان حق رشد پرداخت کند. به نظر من قوانین عجیبی در فوتبال ما وجود دارد و آقایان به هیچ وجه فکر بازیکنان و مربیان نیستند که برای تیم ها زحمت می کشند و بیشتر اوقات به صورت کامل به حق و حقوق خود نمی رسند. البته فدراسیون فوتبال رویه ثابتی هم برای رسیدگی به شکایت بازیکنان و مربیان ندارد.

تا زمانیکه فوتبال درآمدزایی نداشته باشد وضعیت همین است

کریمی افزود: تا زمانیکه فدراسیون فوتبال به جای احقاق حق بازیکنان و مربیان به دنبال درآمد زایی از آنها باشد و کسری بودجه خود را از این راه تامین کند، وضعیت باشگاه های ما روز به روز از این بدتر می شود، فدراسیون فوتبال  و باشگاه ها بهتر است  فکر در آمد زایی از راه دیگری باشند و تامین منابع مالی را در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: فدراسیون فوتبال باید در زمانیکه باشگاه ها به تعهداتشان عمل نمی کنند پشت بازیکنان و مربیان باشد و حق و حقوق آنها را بگیرد. در این صورت 2 کار مثبت هم در فوتبال ایران انجام می شود و دیگر شاهد این حجم از بدهی ها نیستیم.

جهانیان پدیده مدیریت در فوتبال ایران است

کریمی در مورد فعالیت های اخیر حمیدرضا جهانیان، مالک باشگاه نفت تهران گفت : جهانیان در نوع خود یک پدیده بین مدیران فوتبال ایران محسوب می شود و او با هزینه زیر یک میلیارد در نفت بالای 10 برابر تعهد ایجاد کرد. مدیران زیادی در فوتبال دیده ام که درمورد عملکرد برخی از آنها هم حرف و حدیث زیاد است اما باز هم تاکید می کنم جهانیان یک پدیده محسوب می شود و بهتر است تا زمانیکه تیم قدیمی و ریشه دار نفت تهران به نابودی کامل نرسیده است، مسئولان وزارت نفت به این موضوع ورود کنند و از نابودی این تیم جلوگیری کنند.

جهانیان زیر یک میلیارد هزینه کرد و 10 برابر تعهد ایجاد کرد

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: وزارت نفت باید پاسخگوی تعهدات مالک نفت باشد چرا که مشکلاتی که جهانیان برای باشگاه نفت به وجود آورده است در آینده برای مسئولان این وزارت خانه تعهدات و مشکلاتی را بوجود می آورد. آنهایی که او را به عنوان مالک معرفی و انتخاب کردند هم اکنون باید پاسخگو باشند چراکه جهانیان با زیر یک میلیارد هزینه 10 برابر تعهد به وجود آورده است و حتی هزار تومان از بدهی های باشگاه نفت را پرداخت نکرده است.

وزارت نفت باید به مشکلات باشگاه نفت رسیدگی کند تا تیم هایش در پارک تمرین نکنند

کریمی ادامه داد: دعا می کنم وضعیت نفت تهران روبه راه شود و این تیم ریشه دار و قدیمی فوتبال دوباره سر وسامان بگیرد. البته این کار از عهده این مالک بر نمی آید و باید فکر دیگری برای نفت کرد. رسیدگی به وضعیت تیم نفت برعهده وزارت نفت است اما امیدوارم مسئولان اطلاع داشته باشند که تیم های پایه باشگاه کنار اتوبان و در پارک تمرین می کنند. اگر هم از این امر مطلع نیستند، باید به حال آنها تاسف خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
اینقدر فوتبال درآمدش زیاده هرکه میرسه کری میخونه
Canada
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
بازی خوب شما به خرج خراب شدن تیم تمام میشد
و . . .
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
حالا خود فوتبالیستا کم پول درمیارن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
کوروش در این مورد چی میگه؟!؟
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۲۱:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
دیگ به دیگ میگه روت سیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
ماشالا فوتبالیستا
آخرین اخبار