رییس گمرک مطرح کرد:

دریافت ۱۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودی

عسگری گفت: در۷ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودی و ۶ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده‌ایم.

­دریافت ۱۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،فرود عسگری رییس گمرک درجلسه بررسی عملکرد طرحهای اقتصاد مقاومتی باموضوع استقرار گمرک الکترونیک اظهار کرد: این سیستم از نیمه دوم سال ۹۲ در جهت شفاف سازی واصلاح رویه های قدیمی درگمرک مستقر شد.

عسگری افزود: با اجرای این سیستم هم اینک اطلاعات شرکتهای حمل ونقل ، بنادر ، قبض انبار ، بارنامه ، گواهی بازرسی و ثبت سفارش بصورت الکترونیکی انجام شده که باعث تسهیل کار و جلوگیری ازجعل و تخلف می شود.

به گفته وی با این سیستم همچنین اظهارنامه از راه دور انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری به گمرک نیست .

عسگری با بیان اینکه ۱۳ ایکس ری درگمرکات کشور تعبیه شده است، گفت: دو دستگاه ایکس ری سریع که توانایی تصویر سازی در۳۵ ثانیه را دارد در گمرک شهید رجایی و دوغارون نصب شده است.

وی افزود: درتلاش هستیم تا پایان سال ۳۱ دستگاه دیگر درگمرکات مهم کشور نصب کنیم .

عسگری گفت : با نصب جی پی اس در کامیونها و تریلیها می توان شاهد انحراف یا عدم انحراف درمسیر باشیم.

وی بابیان اینکه بانک متخلفان و فعالان اقتصادی مجاز را تشکیل داده ایم، افزود: در جهت شفاف سازی و رعایت حقوق شهروندی در پورتال گمرک همه می توانند در لحظه، آمار ۲۰ قلم عمده کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را مشاهده کنند.

رییس گمرک گفت: در۷ ماهه امسال ۱۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودی و ۶ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده‌ایم.

وی از کشف ۵۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور خبر داد و گفت: کشف مواد مخدر با کمک ایکس ری در گمرکات ۷۱۱ درصد رشد داشته و از سال ۹۳ تا۹۵ ، ۳۴۹ تن پیش ساز مواد مخدر کشف شده است.

این مقام مسوول گفت: دریک مورد ۵۳۶ کیلوگرم هروئین را درگمرک لطف آباد کشف کردیم.

عسگری افزود: قصد داریم دروازه مشترک را با گمرکات روسیه ، ارمنستان وافغانستان ایجاد کنیم که درمرحله تست است.

گمرکات غیر ضروری حذف شود

حمید پورمحمدی معاون رییس سازمان برنامه و بودجه  نیز در این  جلسه با موضوع استقرار گمرک الکترونیک اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه تجهیزات مورد نیاز گمرک الکترونیکی را تامین مالی می کند.

وی با تاکید بر لزوم اتصال سامانه توسعه تجارت وگمرک الکترونیکی گفت: معافیتهای غیر ضروری گمرک نیز باید شناسایی و حذف شود.

پورمحمدی با تقدیر از اجرای سامانه گمرک الکترونیک گفت: با اجرای این سامانه، زمان ترخیص کالا از 26 به 3 روز و صادرات کالا از 7 روز به یک روز و گاهی چند ساعت تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه 29 دستگاه به این سامانه متصل است که به شفافیت فعالیتهای اقتصادی وکاهش فساد کمک می‌کند، افزود: با این سامانه کشفیات قاچاق 50 درصد افزایش یافته و گمرک کشور در کشف مواد مخدر و روانگردان رتبه اول را بدست آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار