رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

اجرای سیاست های تشویقی برای توسعه محصولات کم آب بر

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای سیاست های تشویقی و اختصاص یارانه برای محصولات کم آب بر در همدان خبر دا

اجرای سیاست های تشویقی برای توسعه محصولات کم آب بربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی‌جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به توسعه کشت محصولات کم آب‌بر در کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: برای کشت‌های جدید کم آب‌بر مانند زعفران و پسته یارانه در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه کشت های کم آب بر در اولویت قرار دارند بیان کرد:  اجرای سیاست‌های تشویقی برای توسعه کشت‌های کم آب‌ بر در دستور کار قرار دارد.

رضوانی جلال  به وضعیت کشت های کم آب بر در همدان اشاره کرد و افزود: کلزا یک محصول کم آب‌بر است که متاسفانه در شهرستان کبودرآهنگ عملکرد خوبی نداشت.

 مدیر جهاد کشاوزی استان همدان با اشاره به توسعه گسترده کلزا در استان همدان افزود: در استان صنایع تبدیلی دانه‌های روغنی وجود دارد و زنجیره تولید در این حوزه کامل است

وی به وضعیت کشاورزان کبودراهنگی اشاره کرد وگفت: در حال حاضر مشکل عمده در شهرستان موضوع پرداخت پول گندم کشاورزان است.

مدیر جاد کشاورزی استان همدان افزود: 60 درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده و براساس قول‌ها تا پایان آبان ماه تمام پول گندم‌کاران پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با  اشاره به تسهیلات  ارائه شده در بخش کشاورزی، بیان کرد: دولت 45 میلیارد تومان تسهیلات به اشکال مختلف برای تولید، رونق تولید، ایجاد اشتغال و پشتیبانی از تولید در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: از 45 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده، 10هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال روستایی و عشایر، 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر، 10هزار میلیارد برای رونق تولید  در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان به وضعیت گلخانه های استات اشاره کرد و گفت:  ظرفیت های زیادی برای احداث گلخانه وجود دارد و حرکت‌های جدیدی در زمینه ایجاد گلخانه در شهرستان کبودرآهنگ انجام شده  که امیدواریم گلخانه‌های بزرگ در کبودرآهنگ تأسیس شود.

رضوانی جلال با اشاره به توسعه گسترده کلزا در استان همدان افزود: در استان صنایع تبدیلی دانه‌های روغنی وجود دارد و زنجیره تولید در این حوزه کامل است.

انتهای پیام/د.ا

سیاست های تشویقی برای توسعه محصولات کم آب بر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار