کودکان ماکو «هتل پرنده» ساختند

کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ماکو «هتل پرنده» ساختند .

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ماکو در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت: هتل پرنده، داستانی با موضوع زیست محیطی است که بر اساس آن یک فعالیت علمی اجتماعی  توسط اعضا در کانون انجام شد.

پریسا علیزاده اقدم با اشاره به این نکته که طرح کانون مدرسه زمینه مناسبی برای فعالیت‌های علمی و اجتماعی برای دانش‌آموزان فراهم کرده است افزود: این داستان با داشتن محتوای زیست محیطی با محوریت مراقبت از پرندگان است.

علیزاده گفت: بر اساس این داستان دانش‌آموزان در قالب کارگاه کاردستی ابتدا با ضرورت مراقبت از پرندگان آشنا شده و سپس با توجه به فرا رسیدن فصل سرما برای پرندگان لانه ساخته و بر روی درختان موجود در فضای مرکز نصب کردند.

وی افزود: این فعالیت بر اساس درس مطالعات اجتماعی و علوم دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی انجام شده است.

مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ماکو در ادامه به داستان " بطری‌های توخالی" نیز اشاره کرد و گفت: " بطری‌های توخالی" عنوان قصه‌ای است که مربی برای دانش‌اموزان تعریف می‌کند و پس از آن دانش‌آموزان در کارگاه کاردستی با بطری‌های نوشابه و آب‌معدنی سطل زباله درست می‌کنند.

علیزاده تصریح کرد: در این شیوه بر اساس درس مطالعات اجتماعی و فارسی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان با مقوله بازیافت و استفاده از دورریختنی‌ها آشنا می‌شوند.

به گفته وی محافظت از محیط زیست از مباحث مهمی است که در طرح کانون مدرسه، درقالب فعالیت‌های کانون مورد توجه مربیان کانون استان می باشد.

انتهای پیام/ح

ساخت کاردستی با عنوان هتل پرنده توسط کودکان ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.