افزایش سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان غربی تا پایان سال جاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰۰ تخت بستری به بهره برداری می‌رسد.

افزایش سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان غربی تاپایان سال جاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 4 ساله دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت جزء 7 دانشگاه برتر کشور هستیم که با رشد بالای 60 درصدی و با در دست داشتن 533 پروژه در حوزه بهداشت و درمان 130 مرکز جامع سلامت روستایی آماده بهره برداری است.
وی افزود: در راستای بهبود شاخص های بهداشت و درمان بیمارستان هایی در شهرستان های چالدران و پلدشت و بوکان به بهره برداری رسیده است.
آقازاده با اشاره به افزایش سرانه تخت بیمارستانی استان گفت: هم اکنون سرانه تخت بیمارستانی در استان 1.3 به ازای هرهزار نفر جمعیت است که تا پایان سال جاری این میزان به 1.6 می رسد.
وی با اشاره به بهره برداری کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی اظهار داشت: در حال حاضر کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در 16 شهرستان آذربایجان غربی آماده بهره برداری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر ترویج زایمان طبیعی افزود: به منظور ترویج زایمان طبیعی و آموزش مادران باردار در حاشیه شهر مراکز خدمات سلامت باروری احداث شده است.
آقازاده افزود: بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان غربی هزینه شده که در این میان طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه از جمله طرح های بزرگ بهداشتی و درمانی در استان است.

انتهای پیام/م

بهره برداری 1000 تخت بیمارستانی تا پایان سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.