نماینده مردم سردشت و پیرانشهر :

لزوم اعمال تغییرات اساسی در بودجه‌نویسی توسط دولت

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکل نقدینگی در پروژه‌های عمرانی برطرف شده و تغییرات اساسی در بودجه‌نویسی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رسول خضری نماینده مردم سردشت  و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت : اعتباراتی که در کشور برای حوزه عمرانی در نظر گرفتیم  بسیار اندک است، زیرا به هر میزان دستمزد و هزینه‌های جاری اضافه شود از بودجه‌های عمرانی کم خواهد شد، دغدغه‌هایی در این زمینه وجود دارد بنابراین دولت و مجلس باید بازنگری اساسی انجام دهند.

وی افزود : بعضی از قوانین باید اصلاح شود و یک عزم جدی و تعامل یکپارچه برای انجام کارهای عمرانی باید در بین مسئولان، نماینده‌های مجلس و آحاد مردم شکل گیرد در خصوص بحث یارانه هم باید بازنگری اساسی انجام دهیم.

خضری درباره تغییرات برنامه دولت برای بودجه سال 97 و تفاوت لایحه نسبت به سال‌های گذشته گفت : با این روش بودجه‌ریزی نمی‌توان کار جدی انجام داد؛ ما انتظار داریم برای 15 آذر ماه که دولت بودجه را به مجلس تقدیم می کند، مواردی که ریاست مجلس و نمایندگان مجلس متذکر شدند حتما در بحث بودجه لحاظ شود، چون نوشتن بودجه تکلیف دولت و تصویب آن هم وظیفه مجلس است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :انتظاری که وجود دارد این است که دولت با هر میزان که توانایی دارد بودجه تصویب کند و عدد بالاتر از میزان واقعی و عملیاتی را به تصویب نرساند چون در صورت غیرواقعی بودن بودجه مصوب نوعی انتظار به وجود می‌آید و عدم تخصیص آن هم موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

وی در پایان گفت : به رغم اینکه رئیس جمهور با امضای برجام قول تحولات اساسی در امور اقتصادی و گشایش‌های جدی داده بود ولی همچنان نه‌تنها مردم با دغدغه معیشت دست و پنجه نرم می‌کنند بلکه در سطح کلان نیز به واسطه عدم تامین اعتبار، بسیاری از پروژه‌ها به حالت رکود درآمده‌اند بنابراین انتظار می‌رود اقدام عاجل برای عبور از وضعیت فعلی انجام گیرد.

انتهای پیام/ع

ضرورت رفع مشکل نقدینگی در پروژه‌های عمرانی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.