وضع نامساعد دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا

جدید‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد محبوبیت دموکرات‌ها به پائین‌ترین سطح در بیست و پنج سال گذشته رسیده است و حزب جمهوریخواه نیز وضع خوبی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل؛ جدید‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد محبوبیت دموکرات‌ها به پائین‌ترین سطح در بیست و پنج سال گذشته رسیده است و حزب جمهوریخواه نیز وضع خوبی ندارد.

در مقاله‌ی این نشریه به قلم ربکا ساورانسکی REBECCA SAVRANSKY آمده است: جدید‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد فقط نظر سی و هفت درصد آمریکایی‌ها به حزب دموکرات مساعد است.

نظرسنجی سی ان ان که شرکت اس اس آر اس SSRS آن را برگزار کرده است، نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها یعنی پنجاه و چهار درصد آنها، نظرمساعدی به دموکرات‌ها ندارند.

شرکت اس اس آر اس یک شرکت فعال در زمینه تحقیقات بازار و نظرسنجی در آمریکا است که افراد حرفه‌ای در زمینه علوم اجتماعی در آن شاغل هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود یک سوم لیبرال‌ها نسبت به دموکرات‌ها دیدگاه مطلوبی ندارند. عملکرد حزب جمهوریخواه در این نظرسنجی حتی بسیار بدتر از دموکرات‌ها است. فقط سی درصد از امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند نظرمساعدی نسبت به حزب جمهوریخواه دارند. در مقابل شصت و یک درصد دیدگاه نامطلوبی به حزب جمهوریخواه دارند.

چهل و یک درصد از محافظه کاران آمریکایی نظرنامساعدی نسبت به حزب جمهوریخواه دارند.

چهل و دو درصد افراد مستقل، نسبت به هر دو حزب (دموکرات و جمهوریخواه) نظر نامساعد دارند.

اکثریت آمریکایی‌ها یعنی پنجاه و یک درصد، معتقدند که کنترل جمهوریخواهان بر کنگره به نفع کشور نیست، سی و هشت درصد هم نظر شان دقیقا برعکس گروه اول است.

این نظرسنجی در فاصله روز‌های دوم تا پنجم نوامبر برگزار شد و هزار و بیست و یک آمریکایی در آن شرکت کردند.

حاشیه خطا در این نظرسنجی سه و شش دهم درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 نظرسنجی درمورد دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار