بازدیدگردشگران خارجی از موزه‌های اردبیل

در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۷۲۳ گردشگر خارجی و در سه ماهه دوم سال نیز یک هزار و ۴۹۵ گردشگر از موزه‌های اردبیل بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به افزایش بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 723 گردشگر خارجی و در سه ماهه دوم سال نیز یک هزار و 495 گردشگر از موزه‌های اردبیل بازدید کردند.

وی از افزایش بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های این استان در نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران در سال گذشته رشد محسوسی را نشان می‌دهد که گویای علاقه‌مندی گردشگران خارجی به آثار تاریخی و باستانی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل بیان کرد: رتبه نخست بازدید موزه‌های استان به گردشگران آلمانی اختصاص دارد و علاوه بر این از کشورهای چین، سوئد، فرانسه، آمریکا، استرالیا و حتی کشورهای آسیای شرقی نیز از موزه های اردبیل بازدید داشتند.

حاجی‌زاده  تصریح کرد: مجموع کل بازدید از موزه‌های استان نیز در سه ماهه نخست امسال 49 هزار و 131 نفر و در سه ماهه دوم سال 146 هزار و 549 نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت هفت موزه میراثی در استان اردبیل افزود: نزدیک به 65 درصد از بازدیدها مربوط به مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است و به غیر از موزه‌های میراثی، موزه شهرداری اردبیل، موزه مفاخر، موزه شهدا، موزه تاریخ علوم و موزه تاریخ طبیعی از دیگر موزه‌های دایر در استان است.

 

انتهای پیام/ع

فعالیت هفت موزه میراثی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.