استاد داشگاه:

شهدا پیام آوران حماسه عاشورا

استادداشگاه دربافق گفت : اشاعه فرهنگ شهادت و فداکاری به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  استاد دانشگاه امام حسین (ع )در این آیین بر لزوم زنده نگه داشتن یادوخاطره قیام کربلا تاکید کرد و گفت: اگر قیام کربلا برای ما تبیین نمی شد جریان کربلا تا ابد در کربلا می ماند و ما هیچ گاه حسینی نمی شدیم.

استاد دانشگاه امام حسین( ع )در این آیین بر اهمیت این گونه مجالس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: اشاعه فرهنگ شهادت و فداکاری به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس محسوب می شود لذا این مهم می طلبد تا در راستای حفظ این امانت ارزشمند کوشا باشیم.

حجت الاسلام صادقی به تشریح نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: نقش این فرد در دوران دفاع مقدس یک نقش مهم و اساسی بود که رزمندگان و شهدا با لبیک به ندای پیر جماران توانستند با مقاومت و ایستادگی در عرصه های نبرد و مبارزه بر علیه دشمنان، عزت و سربلندی را به جامعه امروز ما هدیه کنند.

وی با اشاره به ویژگی و جایگاه شهدا تصریح کرد: شهدا پیام آوران حماسه عاشورا هستند چرا که با تأسی از سالار شهیدان رشادت خود را در این میدان بزرگ به نمایش گذاشتند و حافظان کیهان اسلامی در هرکجا که باشند مجاهد هستند.

استاد دانشگاه امام حسین( ع )افزود: سالار شهیدان این شهرستان شهید محمدتقی بافقی است که عالم این شهر نیز محسوب می شود.

صادقی خطاب به بانوان گفت:مادران شهدا مجاهدت هایشان تمام نشدنی است و ثانیه ثانیه درحال مجاهدت هستند.

وی بیان داشت:مادران شهدا نقش مهم و تاثیر گذاری در تربیت و پرورش فرزندان خود داشتند که بخشی از امنیت امروز خود را مدیون فداکاری های آنان هستیم.

گفتنی است:اجرای سرود دسته جمعی ازسوی دانش آموزان مدرسه انقلاب از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.

دومین یادمان شهدا جمعی از شهدای شهرستان بافق با حضورامام جمعه،خانواده معظم شهدا،جمعی از مسوولان و مردم شهید پرور این شهرستان در حسینیه بزرگ شاه نجف این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

  تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار