رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

اپیدمی از بیماری وبا درکشور عراق گزارش نشده است

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل استان برای موج بازگشت زوار اربعین، گفت: نگرانی بابت موج بازگشت زائرین و ایجاد اپیدمی بیماری خاصی در کشور نداریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه اپیدمی بیماری خاصی در کشور عراق گزارش نشده، گفت: در همین راستا نگرانی بابت موج بازگشت زائرین و ایجاد اپیدمی بیماری خاصی در کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تنها بحث بیماری آنفلوآنزا مطرح است که ممکن است با موج بازگشت زوار همه‌گیری داشته باشد که در این زمینه نیز آمادگی کامل داریم.

شکیبا با بیان اینکه هر سرماخوردگی آنفلوآنزا نیست، گفت: کوفتگی و درد بدن، سردرد، تعریق شدید و تب و لرز از جمله علائم بیماری آنفلوآنزا است و علائمی مانند عطسه و سرفه ساده تنها سرماخوردگی ساده است و در موارد آنفلوآنزا قرار نمی‌گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از زوار خواست در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با اطرافیان خودداری کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: همچنین از همه افراد می‌خواهیم در دید و بازدید با زوار در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا رعایت موارد بهداشتی را داشته و از روبوسی و دست دادن خودداری کنند.

شکیبا در ادامه با بیان اینکه موردی از بیماری وبا در استان گزارش نشده است، گفت: خوشخبتانه اپیدمی از بیماری وبا درکشور عراق گزارش نشده و نگرانی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه استان در زمینه درمان بیماری وبا در شرایط آمادگی کامل است، گفت: تاکنون موردی گزارش نشده، اما از افراد می‌خواهیم در صورت داشتن علائمی مانند اسهال شدید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شکیبا یادآو
ر شد: در صورت ابتلا به وبا جای نگرانی نیست و افراد با مراجعه به مراکز درمانی ظرف مدت کوتاهی درمان می‌شوند.

انتهای پیام/ز

هر سرماخوردگی آنفلوآنزا نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار