بولتون: آمریکا باید خود را برای تکرار سناریوی شاه ایران در عربستان آماده کند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با بالا گرفتن جنگ قدرت در ریاض گفت واشنگتن باید خود را برای تکرار سناریوی شاه ایران در عربستان آماده کند.

بولتون: آمریکا باید خود را برای تکرار سناریوی شاه ایران در عربستان آماده کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت واشنگتن باید خود را برای تکرار سناریوی شاه مخلوع ایران در عربستان آماده کند.

او با تکرار ادعاهی واهی خود علیه کشورمان گفت: ایران راهبرد بلندمدت در منطقه خاورمیانه دارد و خیلی بد است که آمریکا هیچ گزینه‌ای برای مقابله با آن ندارد. از جمله راهبرد‌های ایران، انتقال موشک به حوثی‌های یمن، تامین مالی حماس و حزب‌الله لبنان و همچنین کمک گرفتن موفقیت‌آمیز از سیستم‌های ما برای از بین بردن «خلافت داعش» در عراق و سوریه است. ایران در حال ایجاد یک هلال نظامی از عراق، تا سوریه و لبنان است. این‌ها افزون بر برنامه تسلیحات هسته‌ای باعث می‌شود ایران در خاورمیانه پیشروی کند. از این رو طبیعی است که عربستان سعودی نگران باشد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل درباره پاکسازی‌های اخیر در ریاض و قبضه شدن قدرت در دست یک جوان ۳۲ ساله نیز گفت: تردیدی وجود ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در چند ماه گذشته قدرت را قبضه کرده است و اوج آن نیز دستگیری شاهزادگان بود. قطعا او الان در راس قرار دارد و شایعات در عربستان نیز حاکی از آن است که او به زودی پادشاه می‌شود؛ اما نظر من این است که آمریکا باید یک برنامه و طرح احتیاطی داشته باشد و برای تکرار سناریوی شاه ایران در عربستان خود را آماده کند.

بولتون افزود: نمی‌گویم که عربستان به پایان خود رسیده است، اما اوضاع در خاورمیانه خیلی حساس است و می‌تواند بر قیمت نفت تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

هشدار بولتون به واشنگتن درباره تحولات اخیر در ریاض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۱:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
تمام شد اون روزها
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۱۵:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
سلام - وعده خداوند در قران است که قدرتهای پوشالی خود را از بین می برند
نزدیک است. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
به کوری چشم تو و آل سعود به پایان رسیده و دنیا دیگه یه لحظه هم نمیتونه تحملشون کنه
آخرین اخبار