معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی:

عزل «عطا محمد نور» از ولایت بلخ شایعه است

معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده درباره برکناری عطامحمد نور والی بلخ از سوی رئیس‌جمهور افغانستان حقیقت ندارد.

عزل «عطا محمد نور» ار ولایت بلخ شایعه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده درباره برکناری عطامحمد نور والی بلخ از سوی رئیس‌جمهور افغانستان حقیقت ندارد.

برخی از منابع خبری از برکناری عطامحمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی از سمت ولایت بلخ توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان خبر دادند.

«ذبیح‌ فطرت»، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به این موضوع گفت: خبر برکناری عطامحمد نور والی بلخ از سمت ولایت بلخ حقیقت ندارد.

وی افزود: این خبر برای انحراف اذهان عمومی منتشر شده و حقیقت ندارد و سفر هیئت حزب جمعیت اسلامی به ولایت بلخ به منظور بحث و تبادل نظر درباره تحولات اخیر در این کشور صورت گرفته است.

برخی از منابع خبری گزارش دادند که اشرف غنی با صدور فرمانی عطامحمد نور را برکنار و  جنرال «ایوب سالنگی» را به عنوان والی جدید بلخ تعیین کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالله در دیدار با عطامحمد نور از او خواسته است تا پیش از اینکه از سوی ارگ ریاست جمهوری برکنار شود از مقام ولایت بلخ استعفا دهد.

این در حالی است که هفته گذشته عطامحمد نور پس از سفرش به هرات و اعلام آمادگی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری با عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار کرده است اما جزئیاتی از این دیدار منتشر نشد.

اخیرا حزب اسلامی افغانستان نیز از عطامحمد نور انتقاد کرده بود که از امکانات دولتی و از سمتش در مقام ولایت بلخ برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند و باید از مقام ولایت بلخ استعفا دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار