احتمال بارش برف و کاهش دید در جاده های مواصلاتی آذربایجان شرقی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی ازاحتمال بارش برف و کاهش دید در جاده های مواصلاتی آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش محسوس 3 تا 7 درجه ای دمای هوا با ورود سامانه بارشی جدید به استان گفت: براساس بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای و شدت بارش ها، وقوع صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از فردا فعالیت این سامانه شدت می یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و مرتفع استان به صورت بارش برف بوده و در نواحی کوهستانی و جاده های مواصلاتی نیز با کاهش دید همراه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در 24 ساعت گذشته شهرهای اهر، مراغه و بناب با 21 درجه بالای صفر گرمترین و ورزقان و چاراویماق با 7 درجه بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بود.

اشجعی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به 20 درجه بالای صفر و در سردترین زمان به 11 درجه بالای صفر رسید، ادامه داد: دمای فعلی تبریز 16 درجه بالای صفر و نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش یافته است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته در تبریز، جلفا، سراب، شبستر، بستان آباد، چاراویماق و ملکان بارش های پراکنده گزارش شده است.

وی خواستار انجام اقدام های لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی شد.

آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

بارش باران در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.