ستاد دائمی وقف با هدف گسترش فرهنگ وقف در گیلان تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد احمدی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: ستاد دائمی وقف با هدف گسترش فرهنگ وقف در گیلان تشکیل خواهد شد.

وی افزود : ستاد دائمی وقف با تشکیل نشست ماهانه گسترش فرهنگ حسنه وقف را دنبال خواهد کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برقراری عدالت اجتماعی را کارکرد مهم وقف دانست و گفت :  کم کردن فاصله طبقاتی ، توزیع عادلانه ثروت ، اشتغالزایی و کاهش بیکاری از کارکردهای اجتماعی این سنت حسنه است.

محمد احمدی پور  تبلیغ و نشان دادن آثار وقف را خواستار شد و اظهار داشت : اگر مردم به تاثیرات وقف در زندگی خود آگاه باشند به نوعی فرهنگ وقف ترویج شده است.

وی به رسالت دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه در مدیریت امور بقاع متبرکه اشاره و خاطر نشان کرد : به گردشگری مذهبی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام  علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 40 موقوفه در استان ثبت شده است  گفت : ارزش این موقوفات 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به لزوم اجرای نیات واقفان افزود : از ابتدای امسال تاکنون 600 میلیون تومان از درآمد موقوفات از اجرای نیات واقفان محقق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان حفظ موقوفات را از دیگر رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات اوقاف استان دانست و اعلام کرد : در این راستا برای 600 رقبه گیلان سند مالکیت صادر شد.

حجت الاسلام  علیزاده از صدور 40 حکم قضایی به نفع اوقاف و امور خیریه در طرح دعوی با متصرفان موقوفات خبر داد و تصریح کرد : امسال 30 هکتار موقوفات در گیلان احیا شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تشکیل ستاد دائمی وقف در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.