پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغالزای روستایی در گیلان

طرح های اشتغالزایی روستایی در گیلان با رویکرد آی تی و گردشگری از تسهیلات دولتی ارزان قیمت بهره مند می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اسماعیل زیارتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور امروز در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی رشت گفت : وزارت کشور متولی مدیریت های محلی است و هر برنامه و طرحی که منجر به تولید و اشتغال پایدار در روستاها شود از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای رونق اشتغال در روستاها برنامه های متنوعی دارد گفت : دولت بدون محدودیت به صاحبان طرح و پروژه های  با محوریت آی تی و گردشگری روستایی  تسهیلات با سود ۸ درصد پرداخت می کند که این طرح تا پایان سال اجرایی می شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور افزود :  با تصویب مجلس ، روستاییان  دارای طرح های اشتغال زا از محل یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات در نظر گرفته شده با سود ۶ درصد هم می توانند بهره مند شوند.

اسماعیل زیارتی همچنین از پرداخت ۷ هزار میلیارد دلار اعتبار به دهیاری های کشور در دولت یازدهم  خبرداد و گفت : امسال اعتبارات  دهیاری ها از محل اعتبارات  سوخت از 20 درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد : سهم دهیاری ها از محل ارزش افزوده هم ۵۰ درصد افزایش یافته است که امیدواریم با این مقدار افزایش ،  امسال رقم پرداخت اعتبار به دهیاری های کشور به ۳ هزارمیلیارد تومان برسد.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت : بخش مرکزی شهرستان رشت با داشتن ۷۵ روستا با ۶۰ هزار نفر جمعیت از شاخص های توسعه روستایی  محروم است.

وی تصریح کرد: اعتبارات قابل توجهی در بخش های آب آشامیدنی روستاها ، آسفالت راه روستایی و دیگر شاخص ها تخصیص یافته است که باید در مدت ۴ ماه آینده مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان رشت را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/م.ع

پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغالزایی روستایی گیلان با رویکرد آی تی و گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.